Creeper234

Kun tutkiskelen elokuvan aikana heräämiä tuntemuksiani, voisi Dinosauria kuvailla adjektiivilla ärsyttävä. Mikä siitä sitten tekee ärsyttävän? No mistäs sitä edes aloittaisi...

Dinosaur on kliseepommi, jonka hahmot ovat kehnolla suomidubilla mussuttavia stereotyyppejä, joiden ainoa saavutus on se, että ne näyttävät hienoilta. Elokuvassa on kuulemma haettu realismia, mikä välittyikin upeasti ensimmäisten minuuttien aikana, mutta heti kun ruutuun pölähti puhuvia apinoita, kiinnostus laski kuin lehmän häntä. Wall-E tyylinen vähädialoginen ratkaisu olisi istunut maailmaan huomattavasti paremmin ja tehnyt elokuvasta edes jollain tavalla erottuvan. Massojen kosiskelu oli kuitenkin tärkeämpää, joten sisällöllisesti mennään siitä mistä aita on matalin. Toisinsanoen pidetään huoli siitä, että rainalla ei ole dinojen ja visuaalisen kikkailun rinnalle tasan mitään tarjottavaa. Kaikki kerronnallinen anti noudattaa tyypillistä Disney-kaavaa potenssiin kymmenen. On yltiökunniallinen nuori sankari ja tämän "hauska" sidekick. On kaunis vastakkaisen sukupuolen edustaja johon rakastutaan viidessä sekunnissa. On tosi paha pahis, joka on oikein tosi paha (tuliko se nyt varmasti selväksi?). Ja tietty opetus/lopetus: AINOA tie onneen on pariutuminen!

Jep. Sanalla sanoen: ärsyttävä.

DRUGS

Skidinä tykkäsin. Hienosti tehty mutta juoni on ihan tyhjä.

hebbu

Skeidaa,katotokaa mielummin Jurassic Parkit!

OZMOxD

Aikamoinen kliseepommi, joka näyttää tietenkin hienolta.
Elokuvan sankari on tietenkin ärsyttävän kiltti ja oikeudenmukainen törppö ja sankaritar perus laumanjohtaja veljensä (joka on yllättäen leffan pahis) silmätikku.
Itse asiassa aika tylsä leffa, joka yrittää olla draamallinen. Kaikki kliseet olisivat kai muuten toimivia, mutta voi itku kun tämä sama on nähty jo sen sata kertaa aiemmin.

2/5

Von Liebermann

Lapsena meni ihan täydestä, mutta nyt on jo hieman menettänyt hohtoaan. Ihme sinänsä ettei dinosauruksista ole tehty enempää elokuvia; tässäkin oli jo aineksia johonkin.

Addeh

ajv