Villetys

Dawn of the Dead on erinomaisesti onnistunut zombi-elokuva ja se on jopa hieman parempi, kuin triologian loistava ensimmäinen osa. Tällä kertaa juonessa epidemia on levinnyt jo ympäri maailman ja sitä ei voi enään pysäyttää. Pieni joukko ihmisiä pakenee leviävää epidemiaa helikopterilla ja laskeutuu ison ostoskeskuksen katolle. Joukko ottaa ostoskeskuksen väliaikaiseiksi turvapaikakseen ja alkaa harventamaan lähistöllä liikkuvia zombeja. Paikalle ilmestyy myös ryöstelevä moottoripyöräjengi, joka haluaa myös ostoskeskuksen itselleen turvapaikaksi. Elokuva ottaa heti alusta alkaen katsojan hyvin otteeseensa ja leviävää epidemiaa seuraa mielenkiinnolla. Näyttelijät tekevät kaikki uskottavat roolisuoritukset ja myös Tom Savinia on hauska nähdä pienessä roolissa riehuvana moottoripyöräjengiläisenä. Myös miehen erikoisefektit pääsevät hienosti esille, kun zombeja lahdataan isot määrät elokuvan aikana. Komediaa löytyy myös yllättävän paljon, mikä tekee elokuvasta viihdyttävää seurattavaa. Kokonaisuutena Dawn of the Dead on hieno viiden tähden zombiklassikko, joka on aina mukava katsoa tietyin väliajoin.

Dawn of the Dead on loistavasti onnistunut zombie-elokuva ja edustaakin genrensä parhaimistoa. Samalla se on samaa tasoa tai jopa parantaa edellisestä osasta ja kuuluu Romeron parhaimpiin elokuviin. Ostoskeskus toimii hyvin pääpaikkana ja näyttelijät ovat uskottavia rooleissaan. Kauhua ja komediaa on hyvässä suhteessa ja tämän zombiklassikon katsoo moneen kertaan.

Aatu

Huumoria leffassa ainakin riitti. Tähän asti paras Romeron ...of the dead leffoista. Musta mies oli taas pääosassa ja oli samalla leffan kovin jätkä. Toimintaakin oli enemmän kuin edellisessä elokuvassa, joten siitä lisää pojoja. Ansaitsee täydet pisteet.

afterman

Ylipitkä ja tylsä elokuva mutta siitä huolimatta okein viihdyttävä elokuva musiikista ja maskeerauksesta plussa mut ei silti voita 2004 vuoden uusinta versiota 4/5

Anzalone

Jokaisen todellisen kauhufanin elokuvahyllystä tulee löytyä tämän trilogian toinen osa, eli Dawn of the Dead. Jatkaa Night of the Living Deadin täydellisyyttä, mutta on kuitenkin eri tavalla täydellinen kuin edeltäjänsä. Trilogian päättävä Day of the Dead on sekin myös laatuleffa, joskin silti kolmikon heikoin teos.

Yhteiskuntakritiikki länsimaisen kulttuurin materian palvontaa ja kuluttajayhteiskuntaa kohtaan on erittäin tehokasta tässä leffassa. Dawn of the Dead on todellinen klassikko ja pakollinen nähtävä jokaiselle itseään kunnioittavalle elokuvafanille. Oman genrensä tärkeimpiä elokuvia.

caesar

Maailman paras zombi elokuva 5/5

Darkman900

Zombieleffojen parhaimmistoa. Ei voi muuta sanoa.

Harrycane

Ehdoton klassikko mutta ei onnistu enää nykypäivänä olemaan pelottava. Hauska ja ennen kaikkea puhutteleva leffa.

hehahi

Ei voi muuta sanoia kuin että upea leffa.

Jason 4

Tämä on helposti minun lemppari Romeron leffa.5/5

Kauhuhullu

Dawn of the Dead on selkeästi edeltäjäänsä parempi leffa, ja itse asiassa lähes kaikessa on onnistuttu sata kertaa paremmin. Tämän nähtyäni en kyllä lainkaan ihmettele, miksi Geroge A. Romeroa on kehuttu niin paljon. Dawn of the Dead on alusta loppuun viihdyttävää zombien tappamista, ja välillä hahmot myös pitävät hauskaa ostarissa. Ostoskeskus on toimiva paikka elokuvalle ja vaikka maskeeraukset näyttävätkin nykypäivänä hieman typeriltä, on kyseessä siitä huolimatta mestariteos ja kaikkien zombi-filmien ikuinen klassikko.

MaggotCorpse

Elokuva on ylivoimaisesti oma suosikkini ja se on myös Mestariteos johon ei kyllästy! Remake on täyttä kuraa tähän verrattuna.

Matalahiilihappoinen

Vaikka Dawn of the Dead on zombiemättökauhunakin erittäin pätevä elokuva, se sisältää myös runsaasti ajattelemaan pistävää yhteiskuntasatiiria, joka myös esitetään paljon paremmin kuin edellisessä osassa. Näyttelytyö ei myöskään edelliseen osaan verrattuna ole lainkaan kömpelöä, vaikka silti mukavan epäammattimaisen tuntuista. Romero on hyvä ohjaaja, kuten on tullut todettua, ja Kuolleiden aamunkoitto todellakin vahvistaa tämän tosiseikan. Vaikka jotkut kohtaukset tuntuvat ikään kuin päälleliimatuilta, niin silti Romero on saanut ehjän paketin kasaan. Kauhun tunnetta luovat vertahyytävämusiikki (jota on kaiketi vähemmän amerikkalaisessa versiossa) sekä veri ja suolenpätkät, jotka ovat mahdollisimman aidon näköisiä. Myös zombitkin ovat autenttisempia kuin ennen, mikä johtuu kehittyneestä maskeerauksesta. Kaiken kaikkiaan Dawn of the Dead on todella hyvä leffa sekä Romeron paras tähän asti.

(Katsoin amerikkalaisen version, joten jos Danio Argenton leikkaama versio sisältää Goblinin musiikkia ja on vielä raaempi, niin odotan sitä innolla.)

Metuselah

Genrensä paras elokuva.

Original

Tästä ei elävät kuolleet parane, ei millään. Yksi sana kuvaa tätä ja se on mestariteos. Tässäkin vanhemmassa leffassa on hyvää, että suolenpätkät ja veren roiskuminen eivät ole tärkeintä. Ihmisiä ja heidän välisiä suhteita on kuvattu Romeron tyyliin loistavasti. Seassa on myös huumoria erilaisten musiikkien ja muiden avulla. Tärkeänä osana kauhuelokuvaa myös tunnelma on ihan hyvää. Splatteria on sopivasti ja itse zombietkin ovat jo paljon paremman näköisiä kuin esikoisfilmissä. Näyttelijät hoitavat hommansa myös erinomaisesti. Timanttinen kaksituntinen kauhuelokuva, joka ei jätä ketään kylmäksi. Suosittelen jokaista kauhuelokuvien ystävää katsastamaan tämä klassikko!

OZMOxD

Kehunsa aika lailla ansainnut elokuva, täytyy todeta.

Hitaasti rakentuva elokuva esittelee rauhallisesti neljä päähahmoa, joiden matkaan katsoja ikään kuin "takertuu" sattumalta. Tämänkaltainen hahmonrakennus todellakin toimi, sillä hahmoista tuli oikeasti välitettyä ja heidän halusi nähdä ainoastaan selviytyvän kaikesta, mitä tuleman piti.

Kyseessä ei ole kuitenkaan pelkkä ahdistava zombie-kauhu, vaan myös yllättävän nerokasta yhteiskuntasatiiria ja vielä uskottavalla tavalla kerrottuna. Apokalyptisessä maailmassa ei voi luottaa oikein kehenkään ja apua tuntuu olevan turha edes odottaa. Tämän vuoksi katsoja keskittyy tiiviisti seuraamaan neljän päähahmon edesottamuksia ja samaistuu heihin voimakkaasti.

Loppujen lopuksi rtäytyy uudelleen todeta, että kyseessä on kyllä todella hieno elokuva, joka hitaan alun jälkeen ainoastaan paranee loppua kohden.

Pandemonic

Maailman paras zombie elokuva ikinä! Jää historiaan merkittävänä elävien kuolleiden elokuva genren luojana!

Pelimies

Viihdyttävää zombeilua koko rahan edestä. Samalla myös osuva yhteiskuntakriittinen kertomus tämä myös on ja mielestäni paras osa Romeron Zombie-trilogiasta.

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Pishamaani

Kaikkien näiden vuosien jälkeen minä edelleen nautin tästä elokuvasta yhtä paljon. Uskomaton mestariteos!

Rainafriikki

Todellinen mestariteos,zombiegenren ja myös kauhugenren parhaimmistoa.

Tappo

Yksinkerataisesti loistava.

-Testament-

Yhtä hyvä tai ehkä vähän parempi kuin ykkönen .

vasara88

Dawn of the Dead ei ole vain zombeja, suolia ja verta. Se sisältää paljon yhteiskunta kritiikkiä ja pistää ajattelmaan ihmisyyttä. Tarina ja roolihahmot ovat loistavia. Neljä hyvin erilaista ihmistä yrittää selviytyä zombie epidemiasta. He päättävät linnottautua ostoskeskukseen, koska sieltä löytyy kaikki tarvittava. Pahimmaksi ongelmaksi osoittautuu oma laji eli ihminen. Leffasta löytyy gorea, jännitystä, draamaa, huumoria ja kaikki mitä loistava elokuva pitää sisällään.

Dawn of the Dead ei ole pelkästään paras zombie elokuva, vaan myös yksi parhaita elokuvia ikinä. Todellinen Mestariteos.

VierasTalo

zBeatrixKiddo

Testasin taas vahingossa omia äärirajojani ja söin nakkeja vielä siinä vaiheessa kun aloitin vahtaamisen. Ne nakit tosin jostain syystä jäi jossain vaiheessa.

Oli tää hyvä, vaikka odotuksetkin oli korkeella. Välillä se eteneminen tuntui olevan ihan jäätävän hidasta, mut eipä tuota kelausnappia tarvinut käyttää kumminkaan, sen verran hyvin piti leffa otteessansa kumminkin.

Ja ne motoristit... Mitä ilmeisimmin mulla on motoristeihinkin liittyviä pakkomielteitä. Mut mikä siinä on, että motoristit tulee aina syödyksi?

ZombieLover

Tätä se zombie elokuva tarkoittaa! Kunnon kauhua! Jännittii niin, vaikka tämäkin on tullut katsottua miljoona kertaa!!

andy

animaatiohullu