Beer Master

Loppu oli huono. Itse kapu oli hyvä.

James_Bond

Idealtaansa natsi-teemaa myöten typerä, mutta viihtellisyyden tasolla erittäin toimiva. Chris Evans oli hyvä valinta nimikkosankarin rooliin sen kummempia turhuuksia mukisematta. Ei ollut liian nössö eikä liian kovis. Parhaan roolisuorituksen teki ehdottomasti loistava, aliarvostettu Hugo Weaving. Hän loistaa punanaamaisena pahiksena. Toimintaa oli riittävästi, etenkin loppupuolella ja visuaalinen toteutus hienoa. Välillä vähän jaariteltiin niitä näitä, mutta se ei haittaa. Meidän elokuvallinen aikakautemme on nähtävästi tarkoitettu nimenomaan suurille supersankarileffoille, jotka viihdyttävät puhtaasti ilman turhia hömpötyksiä. Kymmenen, kahdenkymmenen vuoden päästä voivat muut sitten ihailla näitä aikamme suuria viihdepläjäyksiä. Nauttikaa vielä kun voitte.

The Avengers -kostajat on pian vihdoinkin teatterissa. Se elokuva kokoo supersankarijoukon yhteen olemalla kenties ainutlaatuinen kokemus. Sitä odotellessa nämä yhden sankarin ympärille kootut leffat riittävät. Eiväthän ne taidetta ole, mutta ei niiden kuulukaan olla.

Kauhuhullu

2000-luku on todellakin ollut kultaista aikaa supersankareiden suurimmille ystäville, sillä silloin ollaan tehtailtu aika monesta Marvelin ikivanhasta sarjakuvasta elokuvasovitus. Kapteeni Amerikka ei kylläkään kuulu suosikkeihin, jos listaisin parhaat sankarit, ja syynä lienee konkarin ylistys Amerikan puolesta, sekä Chris Evansin leuhkamainen olemus. Toimintaa löytyi ihan mukavasti, muttei se ollut toteutukseltaan mitään maailman mahtavinta mättöä. Elokuvan vastus on kuitenkin hienosti keksitty, Darth Maulia muistuttava punanaamio, jota Hugo Weaving tulkistee sydänjuuriaan myöten.

Captain America: The First Avenger ei ole sarjakuvafilmatisointien paras pala, muttei huonoinkaan. Kohtuullista viihdettä, siinä se.

Key

Marvel-sarjakuvia elokuviksi on alkanut tupsahdella esiin aika paljon lähi vuosina. Captain America ei ole vain erikoistehoste moskaa vaan tarina yllättää kekseliäisyydellään. Loppu saa hymyn huulille ihan oikeasti. Itse en olisi osannut arvata sitä. Jatko-osakin jos tästä saataisi tehtyä olisi mukava juttu.

(Kannattaa katsoa lopputekstit loppuun saakka)

Kurt

Paljoa en odottanut tältä ns. viimeiseltä lämmittelyltä Avengersia varten, mutta yllätyin kyllä positiivisesti. Tiivis ja viihdyttävä paketti, joka summaa Kapun tarinan hienosti. Sarjakuvia en ole jälleen lukenut, vaikka kiinnostavat kyllä kovasti. Chris Evans on yhtä mainio Kapteenina, kuin Robert Downey Jr. Iron Manina. Täydellinen valinta. Red Skull (Hugo Weaving) jää harmillisen ohueksi, vaikka hyvä pahis kyseessä onkin. Myös Tommy Lee Jones laukoo hauskoja vitsejä Everstin saappaissa. Toimintakohtaukset ovat siistejä, eritoten kun Kapu mättää HYDRAn gorilloja turpaan komealla kilvellään. Moottoripyöräkohtaus oli myös tyylillä toteutettu. Kaikinpuolin onnistunut sarjakuvafilmatisointi.

Makke_95_

Keskivertoa parempi supersankarileffa. Toimintaakin löytyy mukavasti

miqqex

onni

Ei paras sarjakuvafilmasointi, muttei myöskään huonoin. Parhaimmat roolisuoritukset tekevät Tommy Lee Jones ja Hugo Weaving, eikä muutkaan tee huonoa roolisuoritusta. Oisi elokuvasta, ehkä saatu pitempi jos joihinkin asioihin oisi perehdytty enemmän. Enemmän tästä olisin varmaan saanut irti, jos olisin katsonut ennen avengersiä.

Pikkupuera

Marvelin Avengers-jatkumon toiseksi paras elokuva hyytyy loppupuolella aivottomuuteen. Sikasiistejä lento ym. härveleitä.

Punakuu

Oikeinkin viihdyttävä kokonaisuus!

Rainafriikki

Hyvä ja onnistunut sarjakuvaelokuva,jossa oli todella mukavasti toimintaa ja roolisuoritukset olivat kaikenpuolin hyvät paitsi Hayley Atwellin ja Hugo Weavingin.3D oli aika turha ja elokuvan loppu oli tehty liian hutasesti,tulevan The Avengers-elokuvan siististä teaserista tulee pientä plussaa.Kuuluu kirkkaasti onnistuneiden sarjakuvaelokuvien joukkoon vaikka ei olekaan parhaimmasta päästä.

RevyFan

Yllättävän viihdyttävä! Onhan tämmöisen mittakaavan mäiskettä aina hieno katsoa. Pääosan esittäjä nyt oli aika perus, Tommy Lee Jones hoitaa homman kotiin ja kauniita naisiakin näkyi armeijan riveissä. = ) Toimii pirun hyvin siinä mitä on, vaikka hommahan on lähtökohdiltaan lähinnä huvittava. Tämä on viihdettä, ja pirun komean näköistä sellaista!

Spuge

Ensimmäisen katselukerran jälkeen tuntuu että tämä olisi suhteellisen hyvä ja tasokas supersankarileffa. Kapteeni Amerikka ei ole ennestään tuttu, ja odotukset eivät tosiaankaan olleet korkealla. No, elokuva pääsi yllättämään, sillä tämä tihkui toimintaa ja oli oikein viihdyttävä. Näyttelijäkaarti oli ihan hyvä, vaikka Sampan rooli olikin ehkä n. 40 sekuntia. Chris Evans onnistui erittäin hyvin Kapteenin roolissa. Toimiva ja mielenkiintoinen leffa, minä tykkäsin.

vasara88

Ennen elokuvaa pidin kapua tylsänä jenkkiläisenä propagandana, mutta mieshän onkin oikeudenmukainen sankari. Leffa toi hyvin esille millainen kapteeni on miehiään ja sai näin rispektini.

Elokuvassa on kaikkea mitä hyvässä sarjakuva leffassa pitääkin.Toiminta oli näyttävää ja tarina mielenkiintoinen. Red Skull Hydra järjestöineen toimi loistavana pahiksena. Stan Lee totutussa cameo roolissa huvitti jälleen. Iron Manin isää oli myös mukava nähdä. Lisäksi lopun kostaja linkki oli oiva lopetus elokuvalle.

Kaikenkaikkiaan mukavaa viihdettä, jonka voi katsoa myös ne joita sarjikset eivät pahemmin kiinnostaisikaan.

Xsamid

2-Edge