anna.v

Melkosta shaibaa. Pisteitä ei voi antaa kun hyvistä näyttelijä valinnoista. Muuten en pidä juuri minään. Ai niin ja jenkit vs. Natsit taas, Kukapa olisi arvannu...

carloz

Hahmona Captain America oli minulle entuudestaan melko tuntematon eikä tämä elokuva herättänyt mitään kiinnostusta tutustua hahmoon tämän enempää.

Viime vuosina olemme saaneet nauttia paljon myös laadukkaista sarjakuvafilmatisoinneista ja valitettavasti tämä on kaukana niistä. Elokuvassa paistaa vain rahastuksen maku sen pohjustellessa tulevaa Avenger elokuvaa.

Kaiketi tämän tarina on ihan OK, mutta tämän leffan suurin ongelma on siinä etten tuntenut mitään tätä katsellessa. En ollut kyllästynyt, tämä vain oli erittäin lame. Näin kyllä että vitsejä yritettiin heitellä ilmaan mutta eivät ne kyllä maaliinsa osuneet. Toiminta oli vaisua myös ja isot hypyt olivat liian ilmavia, ei mitään painovoiman tuntua (tiedän että kyseessä on supersankarileffa mutta jopa niiden standardeilla minä yleensä pystyn jotenkin ne pitkän matkan hypyt tuntemaan). En oikein pystynyt samaistumaan Kapteeni Amerikkaan (paitsi silloin kun hän vielä oli tavallinen, laiha heppu) enkä kehenkään muuhunkaan. Hugo Weaving oli huono. Itse leffa ei ollut varsinaisesti huono, se oli vain niin lame mikä on oikeastaan pahempi kuin se jos olisi puhtaasti huono leffa, sillä jos leffaa kohtaan ei tunne yhtään mitään niin se ei todellakaan ole hyvä juttu.

Larno

Aika köyhää Marvel-mättöä. Hölmön lapsellinen ja sota-aikaa omasta mielestäni melkein halventava elokuva. Muutama hyvä roolisuoritus ja puvustus ihan jees. Avengersiin tulee vähän enemmän vielä sisältöä nyt tämän nähtyäni.

Tupolev79

Taas pääsee valittamaan kuinka nämä Marvel-elokuvat eivät kiinnosta ja ovat yhtä ja samaa harmaata tehostemassaa. First Avengerissa ei hirveästi tehosteilla mässäillä eikä tämä muutenkaan mitään suurempia tunteita tai väristyksiä herätä. Väritön,hajuton ja mauton.

Kerran katsoo..

7thSeal