Bamse ja Rosvokaupunki

Alkuperäinen nimi:Bamse och tjuvstaden
Valmistusvuosi:2014
Pisteytyksiä: 4
Tarkka arvio: 3.00

Bamse ottaa suuren harppauksen valkokankaalle hänen ensimmäisessä elokuvassaan!

Elokuvassa Bamse ja Rosvokaupunki seuraamme Bamsen, Pompin ja Kilpisen jännittävää uutta seikkailua läpi Peikkometsän kohti Rosvokaupunkia. Nalle syö joka aamu isoäitinsä valmistamaa jymyhunajaa ja niin hänestä tulee maailman vahvin nalle. Maailman kiltein nalle hän on jo ennestään.

Yhdessä ystäviensä Pompin ja Kilpisen kanssa Nalle kokee monta jännittävää seikkailua. Bamsen isoäiti suojelee ja pelastaa seikkailijat pahalta Kasimir Ketulta. Bamse on ollut lasten suosikki jo lähes viidenkymmenenvuoden ajan.

Elokuva perustuu Johan Kindblomin ja Tomas Tivemarkin alkuperäiseen käsikirjoitukseen ja elokuvan on ohjannut Christian Ryltenius.

Arviot

Mikä kumma niitä ruotsalaisia oikein vaivaa?

Olen tällä vajavaisella maallisen taivalluksellani tullut siihen tulokseen, että ruotsalaisten juomavesissä on pakko olla jotain lisäaineita, joita Suomen maaperästä puuttuu tyystin. Miten muuten voi selittää, että siitä maasta tulee samaan aikaan sekä maailman paras death metal että maailman söpöimmät ja viattomimmat satujen ja sarjakuvien eläinhahmot Pekka Töpöhännästä lähtien. Mikä kumma niitä ruotsalaisia oikein vaivaa? on […]

Arvosteltu: 15.03.2017

Kommentit & Pisteytykset