Roskaa, mutta viihdyttävää sellaista.

Bruce on näytellyt monissa hyvissä sekä huonoissa elokuvissa. Monet niistä elokuvista olen nähnyt, mutta tottakai piti Armageddon myös katsastaa.

Tavallinen öljynporaaja saa hommakseen pelastaa koko maailma suurelta rautakappaleelta. Yksin hän ei kuitenkaan hommaa hoida, vaan mukaan projektiin tulee myös muutama työtoveri. Yhdysvaltalainen avaruuskeskus NASA alkaa kouluttamaan heistä kunnon astronautteja lyhyessä ajassa. Kuinka se edes on mahdollista? No, kaikkea sitä vastaan tulee.

Kun päästään mustaa maisemaa tutkimaan, henkilöt huomaavat kuinka iso rautakappale onkaan. Avaruuskohtaukset aloittavat tehosteiden käytön oikein urakalla. Hienoa oli nähdä se, kuinka Bay osaa hommansa niitä käyttäessä. Räjähdykset ja kaikki muut avaruusromut olivat komeaa katsottavaa. Elokuva on kyllä ehkä hieman epäaito, mutta ei sen enempää väliä. Siihen kun lisätään hahmojen omat henkilökohtaiset tyylinsä. Saataisiin ihan mukava katastrofielokuva. Mutta virheet paistavat läpi sen verran, että elokuvasta ei jää käteen kuin pelkkää viihteellistä tykitystä. Tehosteet ovat ehdottomasti tämän elokuvan parasta antia. Muuten elokuva on roskaa, mutta viihdyttävää sellaista. Sitä jaksaa katsella nopean temponsa ja komean ulkokuorensa takia.

jm_fallin
Käyttäjä, 2 arvostelua