Annabelle: Creation

Alkuperäinen nimi:Annebelle: Creation
Valmistusvuosi:2017
Pisteytyksiä: 58
Tarkka arvio: 3.03

Useita vuosia pienen tyttärensä traagisen kuoleman jälkeen nukketaiteilija ja hänen vaimonsa majoittavat kotiinsa nunnan ja joukon tyttöjä suljetusta orpokodista. Pian heistä tulee nukketaiteilijan riivatun luomuksen, Annabellen, kohteita.

Kommentit & Pisteytykset

Villetys

Annabelle: Creation on yllättävän hyvin onnistunut esiosa ensimmäiselle Annabellelle ja tämä on sitä jopa selvästi parempi. Juonessa Anthony LaPaglian esittämä nukentekijä Samuel Mullins ottaa loukkaantuneen vaimonsa kanssa kotiinsa asumaan nunnan ja muutaman suljetun orpokodin lapsen ja pian sen jälkeen talossa alkaa kummittelemaan. Tapahtumapaikkana nukentekijän iso talo toimii hyvin ja sen pimeillä käytävillä tapahtuviin kummitteluihin on saatu onnistunut kauhutunnelma mukaan. Lapsinäyttelijöistä Lulu Wilson ja Talitha Bateman tekevät molemmat hyvät roolisuoritukset parhaina kavereina Lindana ja Janicena. Elokuva käyttää kohtauksissa myös pimeyttä onnistuneesti hyväkseen ja sitä vahvistaa mainio kameratyönkentely. Itse Annabelle nukkekin on tässä osassa enemmän mukana tarinassa ja sekin tuo sopivaa karmivuutta tarinaan lisää. Kokonaisuutena luvassa onkin keskivertoa parempi kauhuelokuva ja tämä on suunnilleen samaa tasoa Conjuringien kanssa.

julkkis
johnny depp