Kookosbanaani

Melko erikoinen lyhytelokuva. Monet kohtaukset, kuten silmämunan viiltäminen partaveitsellä ovat mietityttäviä ja ainutlaatuisia. Jos tästä ei saa mitään irti, tätä voidaan pitää pelkkänä päämäärättömänä tekeleenä. Joko tästä pitää tai sitten ei, mutta kaikki voivat olla siitä varmoja, että kukaan ei ole koskaan nähnyt vastaavanlaista.

Todella kummallinen teos, josta ei oikein osaa ottaa selvää. Koko 16 minuuttinen elokuva koostuu toisistaan irrallisista kohtauksista, jotka vilisevät mitä oudompia asioita. Ainoa asia, joka yhdistää näitä kohtauksia on se, että niissä esiintyy sama mies ja nainen. Ehkäpä tämän on tarkoitus vain shokeerata katsojaa silmämunan viiltelyllä, tai sitten kertoa erikoisella tavalla rakkaudesta tai muista teemoista. Voisi tämän käsittää jopa jonkin ihmisen unena, ja se ehkä onkin helpoin tulkintatapa. Vaikken tästä itse osannut kovinkaan suuresti nauttia, on tämä ikäänsä nähden jotain todella ennennäkemätöntä. Vähän niin kuin Salvador Dalín taulutkin - todella kummallisia.

Addeh

Amis