Alaston vampyyri

Pisteytyksiä: 6
Tarkka arvio: 2.92

Kommentit & Pisteytykset

Joku

Aika mielenkiintoinen vampyyrileffa vähän erilaisella tulokulmalla. Tiedemiehet on saaneet haltuunsa vampyyrin ja yrittävät selvittää samalla tämän oudon ilmiön alkuperää ja salaisuutta. Ikuisen elämän tavoittelu tai ainakin ikuinen elämä ylipäänsä tuntuu olevan sellanen toistuva teema näissä vampyyrileffoissa. The Nude Vampire on kuitenkin tunnelmaltaan ja ulkoasultaan aikalailla eri maata. Rollinin elokuvissa on usein sellaista goottilaista ilmettä, mutta tämä menee enemmän johonkin 60-luvun puolen psykedeelisempään osastoon. Puvustus ja lavastus on just sitä osastoa, lukuunottamatta joitain vanhoja rakennuksia ja monumentteja. Leffa on vähän hitaan sorttinen ja unenomainen jopa paikoin, mutta viimeiseen 20 -minuuttiseen on ladattu leffan paukut. Kyllä tämä lunastaakin premissinsä ihan hyvin. Etenkin juuri tuon viimeisen parinkymmenen aikana nähdään kyllä erittäin hienoja otoksia ja tunnelmallista meininkiä. Harmi ettei leffa ihan alusta asti ole yhtä otteessaan pitävä tai edes yhtä eheä tyylillisesti. Jokatapauksessa mielenkiintoinen otanta vampyyritarinoihin ja varsin katselukelpoinen filmi tämäkin. Joskin täytyy sanoa, että pidin tätä edeltäneen Rape of the Vampiren visuaalisesta ilmeestä enemmän. Sisällöltään puolestaan The Nude Vampire on huomattavasti vahvempi ja muistettavampi teos.

Villetys
Living dead