Key

Elokuvassa ei hirveästi yritetä luoda tunnelmaa säikytys efekteillä vaan fantasiamaisilla ja väreilevillä tapahtuma paikoilla. Se on hyvä asia kuten myös draama. Joka on hyvää vaihtelua tämän vuotista teinikauhareista. Tunnelma etenee musiikilla joka saa katsojan kiinnostumaan 'mitä tapahtuu seuraavaksi'. Joissakin kohdissa säikytetään mutta Älä Pelkää Pimeää ei sorru liikaa siihen. Mielenkiintoa lisätään hitaasti mutta varmasti. Näyttelijöistä Bailee Madison on hämmästyttävän hyvä lapsinäyttelijäksi. Pitkään aikaan kun en ole kohdanut uskottavampaa, kauhistuneen näköistä 7-12 vuotiasta näyttelijätärtä. Muutkin näyttelijät ovat ihan hyviä mutteivat herättäneet minussa mitään ihmeellisempää suoritusta. Guillermo Del Toro käsikirjoitajana on saanut kauniin kuva käsityksen alkuperäisestä elokuvasta. Yhteenvetona Älä Pelkää Pimeää on hyvä remake-versio (en silti ole nähnyt alkuperäisversiota) joka saavutaa hienovaraisen jännityksen tunnelman.

MADCAP92

Ihan hyvää maahis kauhua. Ei ole mikään tyypillinen teinikauhu, jossa teinejä juoksee karkuun joka suuntaan. Näyttelijöissä ei ole moittimista, etenkin Madison hoitaa osansa melko hyvin. Mutta jännitys olisi säilynyt paremmin ja pidempään jos näitä olioita ei olisi näinkin reippaasti näytetty aivan liian aikaisin. Pelkät vilaukset ja ne piirrokset näistä maahisista olisivat pitäneet jännityksen yllä loppuun saakka, lopussa vasta olisi voinut nämä oliot sitten paljastaa.

RevyFan

Olin yllättynyt, luulin että tämä on ihan lapsellinen mutta tämähän oli hyvä! Juoni on aika tavanomainen mutta näyttelijät asiallisia ja tunnelma paikoin todella hyvä. Hammaskeijut ovat aika inhottavan näköisiä, luonnottoman vahvoja tosin. Muutama säpsähdys saadaan aikaan ja tunnelmaa tosiaan löytyy, suosittelen.

veel

Tää leffa yllätti, hyvällä tavalla! Suosittelen.

BlaizerTM

Bobo-mies