Törkytuotannon ikoni tekee paluun

7.10.2022 00:31

Lähes parikymmentä vuotta on ehtinyt kulua siitä, kun ohjaaja John Waters teki edellisen pitkän teatterilevitykseen tarkoitetun elokuvansa. Watersin pitkäksi venähtänyt tauko on saattanut olla esim. kukkahattutätien mieleen, sillä hänet tunnetaan alalla törkyleffojen tekijänä. Watersin nimi tuli tunnetuksi erityisesti Pink Flamingos -elokuvan myötä – sen kohutuimmassa ohtauksessa drag-artisti Divinen nähtiin syövän ehtaa ulostetta.

Nyt Waters on päättänyt tarttua jälleen toimeen kameran takana. Hän aikoo sovittaa ja ohjata leffan omasta romaanistaan Liarmouthista. Aiemmin tänä vuonna julkaistu teos kertoo Marsha Sprinklestä, varkaasta, valehtelijasta ja kamalasta äidistä, jonka perhe haluaa hänet hengiltä. Kirjaa on kuvailtu humoristiseksi sekä likaiseksi tarinaksi seksistä, rikollisuudesta ja kehnosti toimivasta perheestä.

Elokuvan tuottaa Village Roadshow Entertainment. Waters suorastaan pursuaa intoa projektistaan:

– Liarmouth on hulluinta, mitä olen vähään aikaan kirjoittanut. […] Olen täpinöissäni paluusta elokuvateollisuuteen, toivon levittäväni typerryttävää iloa seikkailunhaluisille elokuvankävijöille ympäri maailman.

Lähteet: Deadline, Variety

Kuva: Ed Lederman/PEN American Center (CC)