Viime vuoden kamppailupätkä Mortal Kombat saa jatkoa

26.1.2022 23:19

Taistelupeli Mortal Kombat sai ensimmäisen pitkän elokuvaversioinnin jo vuonna 1995. Tuo raina ei ole kovin kummoisessa maineessa, joten viime vuonna julkaistun uuden Mortal Kombat -leffan osalta toivottiin parempaa. Kriitikot eivät ylistäneet sitäkään, mutta esim. Rotten Tomatoes -sivustolla kyseinen raina on saavuttanut yleisöltä tähän mennessä 86% tuoreuden.

Viimevuotiselle elokuvalle ei heti uskallettu luvata jatkoa, vaan sen ohjaaja Simon McQuoid totesi tuolloin näin:

– Emme ole puhuneet jatko-osasta missään määrin, koska meistä tuntuu, että olemme antaneet tälle elokuvalle kaiken energiamme. Kuitenkin, jos fanit haluavat toisen elokuvan, se ei ole meidän päätettävissämme, vaan fanien päätettävissä.

Nyt uudempi Mortal Kombat on saamassa jatko-osan. Tuotantoyhtiö New Line on palkannut myös tulevaa Marvel-sarja Moon Knightiä kynäilleen Jeremy Slaterin kirjoittamaan tätä taisteluleffan kakkososaa. Moni Mortal Kombat -fani jäi kaipaamaan tuoreimmasta elokuvasta tuttuja pelihahmoja, kuten Johnny Cagea. Mortal Kombat 2 saattaakin tuoda valkokankaille kasvoja, joita ensimmäisestä osasta puuttui.

Lähteet: Deadline, MovieWeb

Kuva: Warner Bros./Mortal Kombat, 2021