Tässäkö kevään tyylikkäin kasvomaski: Alien-fani teki suojautumisesta tyylikästä

18.4.2020 19:15

Viime aikoina terveysalan asiantuntijat ovat suositelleet ainakin osaa kansasta käyttämään kasvomaskeja, jotta hengitysinfektioiden leviämistä voitaisiin hillitä. Marttaliitto on yhtenä monista jakanut ohjeita kasvomaskin tekemiseen itse. Suuri leffojen ystävä voi kuitenkin viedä maskin ns. tuunaamisen ihan omiin ulottuvuuksiinsa.

Alien-leffojen pelottavimpiin hahmoihin lukeutuva loinen, nk. facehugger, on inspiroinut ainakin yhtä saksankielisellä alueella toimivaa taiteilijaa. Lady Frankenstein -nimellä itseään tituleeraava taiteentekijä on nimittäin kehitellyt facehuggeria muistuttavan kasvomaskin. Kuvia luomuksesta voi katsoa esim. Yahoo!Financen videolta.

Alkuun Lady Frankenstein teki maskista vain yhden version, mutta sosiaalisessa mediassa siitä levinnyt tieto sai ihmiset kyselemään, mistä näitä luomuksia voisi ostaa. Vaikka facehugger-maskin tekemiseen kuluu tunteja sen yksityiskohtaisuuden vuoksi, se saattaa helpottaa kantajaansa myös pitämään muut ihmiset kauempana. Lady Frankenstein laittoi suuren kysynnän takia erikoismaskinsa myyntiin Ebay-sivustolle, jolla sen huutohinta on kivunnut tätä kirjoittaessa jo 500 euron puolelle.

Lähteet: Screenrant, Ebay, THL

Kuva: 20th Century Fox/Alien4: Resurrection, 1997