Guillermo del Toron kolmas Hellboy – nähdäänkö sitä missään muodossa ikinä?

Huhtikuussa myös Suomessa nähty Hellboy-filmatisointi oli karvas floppi. Monissa arvioissa teilattu leffa ei pärjännyt lippuluukuilla edes kahdelle aiemmalle, Guillermo del Toron ohjaamalle (2004 & 2008) Hellboy-rainalle, vaikka esim. Stranger Thingsistä tutun David Harbourin palkkaaminen elokuvan nimiosaan nostattikin etukäteen hyvää pöhinää. Myös sarjakuvahahmon luoja Mike Mignola oli vahvasti mukana uuden elokuvan taustalla.

50 miljoonaa dollaria kustantanut ja maailmanlaajuisesti vain 21 milj. dollaria lipputuloja tuottanut uusi Hellboy ei ollut Guillermo del Toron Hellboy-trilogian päätösosa. Tiettävästi Mike Mignola ei pitänyt del Toron Hellboy-versiosta, joten hän torppasi käsikirjoittaja-ohjaajan toiveen jatkaa leffasarjaa. Tämän vuoden elokuvan ohjauksesta vastasikin Neil Marshall.

Del Toron kolmas Hellboy-tarina saattaisi parhaassa tapauksessa nähdä päivänvalon jossain muussa formaatissa - onhan esim. Harry Potterin tarinaa jatkettu teatterinäyttämöllä ja monien Star Wars -hahmojen puolestaan kirjoissa ja sarjakuvissa. Myös del Toro on suunnitellut tuovansa kolmannen Hellboy-tarinansa kaikkien nähtäville sarjakuvan muodossa. Asiaan tarvitaan kuitenkin lupa Mike Mignolalta, mikä tekee siitä kinkkisemmän.

- Del Toro mainitsi siitä minulle kerran ja minä sanoin ei. Ajattelen, että sarjakuvien pitää pysyä sellaisenaan. Sarjakuvat itsessään ovat ihmisille tarpeeksi sekavia. Ei siis tehdä kahta eri versiota Hellboy-sarjakuvista markkinoille. Minä äänestän "ei", Mignola kommentoi suunnitelmaa.

Lähteet: Box Office Mojo, Business Insider, We Got This Covered

Kuva: Future Film/ Hellboy, 2019

R. Isoviita 14.08.2019 klo 20:37

Prinssille morsian 2 – tuoreita kuvia julki

Eddie Murphyn Akeemin lisäksi uusia hahmoja mukana.

Suuryhtiöiden kiista Spider-Manista: hyvät ja huonot puolet

Sony on tiedottanut neuvottelujen tilasta.

Matrix saa jatkoa, mutta miksi Laurence Fishburne ei ole ehkä mukana?

Keanu Reeves ja Carrie-Anne Moss uusivat roolinsa.

Arvaatko, kuka Downton Abbey -tähti harkitsi paluutaan pisimpään?

Elokuva jatkaa sarjan vaiheita syyskuussa.