28 päivää myöhemmin saanee viimein jatkoa alkuperäisiltä tekijöiltään

Brittiläinen zombieraina 28 päivää myöhemmin oli ilmestymisensä aikaan, 17 vuotta sitten kassamenestys. N. 6,2 miljoonan punnan (eli n. 7 milj. euron) budjetilla toteutettu raina tienasi maailmanlaajuisesti yli kymmenkertaisen summan. Se sai myös jatkoa, tosin eri tekijöiden voimin, eikä näitä osia otettu vastaan yhtä suurella innolla.

Danny Boyle, joka ohjasi leffasarjan ensimmäisen osan, on kiusoitellut uudesta jako-osasta. Hänen pitkäaikainen työtoverinsa, käsikirjoittaja Alex Garland, jonka kynästä myös 28 päivää myöhemmin lähti, on Boylen mukaan innostunut ajatuksesta kirjoittaa jatkoa.

- Alex Garlandilla ja minulla on hieno idea kolmanteen osaan, kunnollinen idea, Boyle kertoo.

Hänen mukaansa Garland ei kuitenkaan ihan pian ole palaamassa aiheen pariin, sillä tällä on muita töitä tehtävänä ensin. Boyle ei nosta 28 päivää myöhemmin -jatko-osaa esille nyt ensimmäistä kertaa: hän puhui siitä myös vuonna 2015.

Lähteet: Independent, Comingsoon, Box Office Mojo

Kuva: Paramount, 2003

R. Isoviita 24.06.2019 klo 22:40

Harmillinen käänne DC-leffa Birds of Preyn tuotannossa

Koekatsojat ovat antaneet positiivista palautetta, mutta...

Uusi ”Näkymätön mies” on löydetty

Universalin monsteriraina etenee.

Jokerin ja erään toisen DC-pahiksen uusiin leffatulkintoihin eivät kaikki ihastu

Fanikunnan miellyttäminen ei ole ykkösasia.