A Quiet Place 2 – mitä jatko-osasta tiedetään nyt?

2.4.2019 13:58

Kauhu- ja tieteisgenren elokuvien piirissä vuonna 2018 TOP-5:ssä keikkunut Hiljainen paikka eli A Quiet Place saa jatko-osan ensi vuonna. Ensimmäisessä osassa esitelty lähitulevaisuuden maailma, jossa lapsiperhe pakoili tarkkakuuloisia hirviöitä, tehtiin ohjaaja John Krasinskin yhdessä Scott Beckin ja Bryan Woodsin kirjoittaman käsikirjoituksen pohjalta.

Ensi kesänä kuvattava jatko-osa syntyy ainakin osin tuttujen tekijöiden voimin: Krasinski on palannut kirjoittamaan leffaa ja hän aikoo myös ohjata sen. Hän on kuitenkin ilmoittanut, ettei jatko-osa välttämättä keskity enää saman perheen ympärille.

– Meidän tapauksessamme juttu, mitä yleisö rakasti eniten, oli [elokuvan] maailma. On mainio asia, että voimme tutkia tuota [maailmaa] enemmän ja enemmän, Krasinski toteaa.

Edellisestä huolimatta ainakin Emily Blunt, Noah Jupe ja Millicent Simmonds ovat palaamassa tuttuihin rooleihinsa. A Quiet Place 2:ssa uutena kasvona nähdään Peaky Blinders -periodisarjasta, 28 päivää myöhemmin -rainasta ja useista Christopher Nolan -elokuvista tuttu Cillian Murphy. Hänen hahmollaan on kerrottu olevan vielä tuntemattomia tarkoitusperiä liittyen kauhuleffasarjan ensimmäisen osan perheeseen.

Lähteet: Independent, CinemaBlend, THR, Box Office Mojo, Digital Spy

Kuva: Paramount/ Hiljainen paikka, 2018