Odotitko näitä leffoja? Päivitystä World War Z 2:n ja Gambitin tilanteisiin

6.2.2019 22:06

Monen vaikeuden jälkeen valkokankaille asti päässyt World War Z esitteli Brad Pittin el’viä kuolleita vastaan kamppailevana YK:n miehenä. Pittin piti palata rooliin leffan jatko-osassa, mutta ensimmäisen osan tavoin sitä ovat viivästyttäneet monet seikat. Tuotanto on yskinyt pahasti myös Channing Tatumin unelmoiman sarjakuvafilmatisointi Gambitin kohdalla.

Nyt molempien leffojen on toteutuminen näyttää mahdottomalta. Marvel-filmatisointi Gambitin kampitti se, ettei kyseiselle leffalle mm. Gore Verbinskin ja Doug Limanin jälkeen löytynyt tarpeeksi nopeasti sopivaa ohjaajavaihtoehtoa. Monilahjakas Tatum oli huhujen mukaan itse myös kiinnostunut ohjaamaan elokuvan, mutta monella jakkaralla tasapainoilu on erityisen haastavaa sarjakuvaleffan kaltaisessa suurtuotannossa. Toisaalta hahmon elokuvaoikeudet ovat vaihtamassa omistajaa, ja uusi omistaja, Disney, panee suunnitelmat uusiksi.

Brad Pittin tähdittämän World War Z -jatko-osan tilanne oli lupaava David Fincherin liityttyä zombierainan ohjaajaksi. Tuotantoyhtiö ei kuitenkaan hyväksynyt Fincherin tiimin esittämää budjettia. Se oli The Playlistin saamien tietojen mukaan vähän alle 190 milj. dollaria, mitä tuotantoyhtiössä pidettiin ilmeisesti liian kalliina jo vuosia suunnitelmissa olleelle elokuvalle. Kompuroiden valmistunut World War Z nieli n. 190 milj. dollaria.

Lähteet: The Playlist, We Got This Covered, SlashFilm, Deadline

Kuva: Universal/World War Z, 2013