Ridley Scott puuhaa uutta tuotantoa kaukana Alienista

Alien-leffojen taustalta tunnettu ohjaaja Ridley Scott hyppää vaihteeksi pois fiktion parista. Alien: Covenant- ja Yksin Marsissa -leffojen myötä tieteisfiktion piirissä paljon aikaa viettänyt Scott aikoo seuraavaksi tehdä tosielämän tiedettä käsittelevän TV-sarjan tai elokuvan.

Scottin huomio on kiinnittynyt professori Yuval Noah Hararin kirjoittamaan teokseen, mikä käsittelee ihmisen menneisyyttä. Sapiens: Ihmisen lyhyt historia julkaistiin ensimmäisen kerran 2011 ja se on käännöstensä myötä tavoittanut yhä kasvavan joukon lukijoita, mukaan luettuna mm. Barack Obaman ja Mark Zuckerbergin. Scott ei itse aio tällä kertaa istua ohjaajan paikalle, vaan pitäytyä tuottajan roolissa.

Sapiens-tuotannon ohjaa Asif Kapadia. Scottin tavoin brittiläinen Kapadia on palkittu dokumentaristi, jonka aiempia elokuvia ovat mm. henkilökuvat muusikko Amy Winehousesta ja kilpa-ajaja Ayrton Sennasta. Sapiensin kirjoittanut Harari on antanut projektille siunauksensa ja kertonut tekijöiden aikovan yhdistää lopputulokseen tiedettä, fiktiota, historiaa, draamaa ja neroutta.

Lähteet: THR, ComingSoon

Kuva: LGEPR

R. Isoviita 12.07.2018 klo 12:59

Bruce Willisin ja Adrien Brodyn tähdittämän sotaleffan ensi-ilta peruttiin yllättäen

Taustalla kiinalaisnäyttelijättären katoamiseen liittyvät syyt.

Sylvester Stallone jälleen supersankarielokuvaan

Näyttelijän uusi tuotantoyhtiö haalii projekteja.

Leffajulisteen hinta kipusi miljoonaan

Muumio kaupan.