Luolasta pelastetuista pojista tehdään elokuva

Thaimaassa pari viikkoa rankkasateiden ja tulvien takia luolassa loukussa olleet 12 jalkapalloilijapoikaa ja heidän nuori valmentajansa saatiin viimein pelastettua eilen. Ympäri maailmaa otsikoissa ollut operaatio oli hankala, sillä osin veden valtaamaan luolaan poikia auttamaan menneistä ammattisukeltajista menehtyi yksi. Aihe on herättänyt myös elokuvantekijöiden kiinnostuksen.

Tiettävästi ensimmäinen poikien tarinaan tarttunut tuotantoyhtiö on Pure Flix Entertainment. Kyseessä on yhtiö, joka on keskittynyt tekemään lähinnä kristinuskoon liittyviä leffoja ja TV-sarjoja. Siltä on valmistunut aiemmin esim. takavuosien Hercules-näyttelijä Kevin Sorbon tähdittämä God's Not Dead ja myös Raamatusta ammentanut Samson, jossa nähtiin mm. Rutger Hauer (Blade Runner) ja Billy Zane (Titanic).

Pure Flixin toimitusjohtaja Michael Scott toteaa tapaukseen liittyneen urheuden ja sankaruuden puhutelleen yhtiönsä väkeä. Scott myös asuu itse Thaimaassa, ja oli todistamassa pelastustöitä paikan päältä. Hän arvelee, että luolan tapauksesta kertovan leffan julkaisu voisi tapahtua myös heidän toisen yhtiönsä kautta, joka ei ole yhtä selkeästi profiloitunut.

- Ei ole välttämätöntä tehdä tästä kristillistä elokuvaa, mutta innostava, Scott toteaa.

Lähteet: The Guardian, THR, Reuters

Kuva: Zinneke (Tham Khao Luang Cave - kuva luolasta poikien pelastuspaikan lähistöltä)

R. Isoviita 11.07.2018 klo 17:52

Queen esiintyy Oscar-gaalassa

YLE Teema esittää gaalan suorana.

Bruno Ganz 1941-2019

Pidetty sveitsiläistähti nukkui pois.

Uusi Pirates of the Caribbean -versio kohtasi jo ongelmia

Käsikirjoittajat kaikkosivat.

Jared Leton tie Jokerina saattaa olla ohi

Uusia järjestelyjä.

1980-luvun pullistelijasankarien paluu toteutumassa?

Myös Arnold Schwarzenegger on toiveikkaana.