Tekijät tunnustavat: Better Call Saul oli alkujaan vitsi

Breaking Bad -sarjan sivuhenkilönä nähdyn Saul Goodmanin elämää avartava spinoff-sarja aloitettiin pari vuotta Breaking Badin päättymisen jälkeen tänä vuonna spinoff etenee jo neljännelle tuotantokaudelleen. Persoonallisesta lakimiehestä kertova sarja on ollut niin ikään tykätty, vaikka se ei olekaan yhtä isossa suosiossa kuin Walter Whiten tarinaa seurannut Breaking Bad. Neljännelle kaudelle asti pääseminen on kuitenkin hyvin sarjalta, joka oli aluksi pelkkä vitsi.

Sarjan luoja ja tuottaja Vince Gilligan on paljastanut, että Better Call Saulia ei alkujaan mietitty ollenkaan vakavissaan. Saul Goodmania näyttelevä Bob Odenkirk kertoi hiljattain ATX Television Festival -tapahtumassa, että koko sarja lähti liikkeelle Breaking Badin yhden kameramiehen ehdotuksesta.

- Se oli vitsi, ja sitten naureskelimme sille niin usein käsikirjoittajien huoneessa, että aloimme ajatella sen ehkä olevan jotain muuta kuin vitsi, Gilligan toteaa.

Tuottaja Gilliganin mukaan he jopa myivät spinoff-sarjan levittäjälle tietämättä tarkalleen, mitä he olivat myymässä - hassua puolituntista sitcomia vai jotakin muuta. Suomessa sarjaa voi seurata Netflixin kautta.

Lähteet: The Wrap, The Numbers

Kuva: Netflix/Better Call Saul

R. Isoviita 11.06.2018 klo 14:47

Näyttelijälegendan tytär tylynä elämäkertaelokuvasta

Takavuosien suurtähti Judy Garlandia näyttelee uutuuselokuvassa Renée Zellweger.

Cumberbatch ja Dinklage Monty Python -komediaan

Kuningas Arthur ratsastaa jälleen.

GOT-tähti mukaan Taika Waititin Hitler-komediaan

Tummanpuhuva satiiri.

Jamie Lee Curtis avautui: Halloweenia tehtiin rahan takia

Uusi leffa tulossa, mutta tällä kertaa sarjan aloittanut John Carpenter on itse mukana.