Ihmeperhe 2:n ohjaaja Brad Bird valotti leffasarjan jatkoa

12.5.2018 21:48

Disneyn ja Pixarin Ihmeperheen jatko-osaa odotelleilla aika on saattanut välillä jopa käydä pitkäksi, sillä ensimmäinen Ihmeperhe-leffa on tänä vuonna jo 14-vuotias. Yhdysvalloissa kesäkuussa ja Suomessa elokuun lopussa ensi-iltansa saava leffa on silti yksi tämän vuoden kiinnostavimpia animaatiotapauksia.

Ihmeperhe 2:ssa supersankariperheen seikkailut jatkuvat uusin tuulin, sillä perheenisä Ilu saa vuorostaan jäädä lasten kanssa kotiin ja äiti Elli pitää tällä kertaa kuria konnille kaupungin kaduilla. Jo ensimmäisessä elokuvassa esitelty Jaska-vauva puolestaan alkaa osoittaa häikäiseviä kykyjä, joita on erittäin vaikea hallita. Molemmat leffasarjan osat käsikirjoittanut ja ohjannut Brad Bird lupailee jatko-osan tuovan muassaan myös mielenkiintoisia pahiksia, kuten toisia näyttöruutujen kautta valtaansa ottavan rikollisen.

Birdiltä on tivattu jo suunnitelmia kolmannen Ihmeperhe-leffan suhteen ja superperheen viemistä Marvel-universumiin, mutta ohjaaja toppuuttelee innokkaimpia faneja:

– Ei sillä, etten rakastaisi näitä hahmoja. Minä tosiaan rakastan niitä, mutta minun täytyy välillä tehdä myös vähän jotain muuta. [Yhdistämisestä Marvel-maailmaan] olen kuullut keskusteluja, mutta niitä ei ole käyty minun kanssani. Pixarilla meistä on aina tuntunut, että Marvel on Marvel ja Pixar taas Pixar […]. Ja ne palvelevat kaikkia parhaiten, mukaan lukien Disneyä, jos ne ovat erillään. Jos alat sekoittaa niitä keskenään liikaa, tapahtuu sama kuin sekoittaessasi liikaa värejä keskenään: siitä tulee kuraa. [Se idea] saa ehkä markkinoijalle veden kielelle, mutta en usko taitelijoiden innostuvan siitä.

Lähde: Collider

Kuva: Walt Disney Studios/Ihmeperhe 2, 2018