Huhu: yksi legendaarinen Star Wars -hahmo tekee jälleen paluun

The Last Jedi -elokuvaa seuraava Star Wars -leffa on vielä sisällöltään melkoinen mysteeri. J. J. Abramsin luotsaaman Star Wars Episode IX:n piti alkujaan olla Carrie Fisherin esittämän Leian kannalta merkittävä elokuva, mutta näyttelijättären äkillinen kuolema muutti suunnitelmat. The Force Awakensin ja The Last Jedin tapahtumat ovat johtaneet siihen, ettei uuden trilogian päätösosassa ole odotettavissa vanhojen ja faneille hyvin rakkaiden Star Wars -hahmojen merkittävää läsnäoloa.

[Spoilerivaara!] Osa katsojista saattaa toivoa Mark Hamillin näyttelemän Luke Skywalkerin paluuta Episode IX:ssä, mutta näyttelijä itse on ilmaissut olevansa aiempaa haluttomampi astumaan takaisin Luken saappaisiin. Hänen mukaansa tuorein sarjan elokuva tuntui tuovan Luken tarinalle eräänlaisen päätöksen. Mutta asiassa on muutakin, kuten Hamill tuoreessa haastattelussaan paljastaa:

- Oleellisin seikka [mikä järkytti minua The Force Awakens -leffassa] oli Han Solon kuolema! En pääse enää työskentelemään Harrison Fordin kanssa. Luke ei enää ikinä näe Hania. […] Ja sitten menetimme Carrien tosielämässä, jolloin sanoin: "Se oli siinä." [S]e oli minulle merkki lähteä kulkemaan eteenpäin.

Yksi legendaarinen Star Wars -hahmo saattaa kuitenkin olla mukana myös Episode IX:ssä. New York Daily Newsin lähteiden mukaan Lucasfilmillä on oltu niin tyytyväisiä jedimestari Yodan The Last Jedissä saamaan vastaanottoon, että Yoda halutaan uuteen elokuvaan. Tässä vaiheessa kyse on vain huhusta, mutta sen perusteella Yoda nähtäisiin trilogian päätösleffassa Daisy Ridley näyttelemän Reyn eräänlaisena mentorina.

Lähteet: We Got This Covered, New York Daily News

Kuva: Lucasfilm/Disney/ Star Wars: The Last Jedi, 2017

R. Isoviita 15.04.2018 klo 23:43

Alden Ehrenreich vahvistaa Han Solo -huhun

Sopimus saattaa jatkua.

Ketkä Avengereista eivät ehkä palaa?

Fanit voivat valmistautua tulevaan.

Paluu tulevaisuuteen -tähti joutui leikkaukseen

Michael J. Fox on toipilaana.

Netflix haikailee elokuvateattereita

Suoratoistopalvelu haluaa paremman jalansijan.