Tätäkään et ehkä halua Fifty Shades -trilogian uusimmasta osasta tietää

14.2.2018 14:59

Christian Greyn ja Anastasia Steelen suhteen kehittymistä on seurattu jo kolmen leffan verran. Fifty Shades -elokuvatrilogian kolmas osa saapui elokuvateattereihin myös Suomessa viime perjantaina. Se on jo ylittänyt maailmanlaajuisilla myyntituloillaan koko arvioidun budjettinsa lähes kaksinkertaisesti.

Anastasia Steeleä myös Fifty Shades Freedissä tulkitseva Dakota Johnson (kuvassa) on kertonut julkisuuteen yksityiskohtia tämän elokuvan kuvauksista. Kuten alkuperäisessä Fifty Shades -kirjasarjassa, myös elokuvissa tarinan päähenkilöiden kiihkeää ja erityisiin sänkykamarileikkeihin nojaavaa suhdetta on pyritty kuvaamaan mahdollisimman tarkasti. Niinpä sekä Johnson, että Christian Greytä esittävä Jamie Dornan viettivät kuvauksissa hyvän aikaa mahdollisimman vähissä vaatteissa. Siihen ei kuitenkaan liittynyt suuresti romantiikka.

– Jamiella oli pieni pussukka [sukukalleuksiensa peittona]. Siinä ei ollut mitään glamouria… Se oli todella epäseksikäs. Hänellä oli se ja minulla eräänlaiset nyörittömät tangat, joissa oli liimaus. Se ei ollut liimaa, vaan ne kiinnittyivät ihoon. […] Ne olivat tahmeat vain yläosastaan, eivät kokonaan. Ne myös irtoilivat, koska kiinnittyvä osa kului, joten sitten ne piti todella liimata ihooni, jotta ne pysyisivät paikoillaan. Minulla oli niitä kahdet. Niiden pitäminen ei ollut kivuliasta, eiväthän ne olleet paljon mitään. Mutta luulen niiden antaneen jonkinlaista suojan tunnetta. Se oli vitun outoa, Johnson avautui taannoisessa haastattelussaan.

Lähteet: CinemaBlend, Box Office Mojo

Kuva: Universal Pictures/Fifty Shades Freed, 2018