Liki 90-vuotias ohjaaja näytti hauskasti, mitä mieltä hän on Oscar-seremonioista

- Saatoin kuvata vain viikon kuukaudessa, koska se väsyttää minua. Olen vanha, totesi Belgiassa syntynyt mutta äitinsä puolelta ranskalainen ja Ranskassa niin ikään uransa luonut Agnès Varda taannoin. 89-vuotias Varda on kutsuttu mukaan tämän kauden Oscar-juhlallisuuksiin dokumenttinsa Kasvot, kylät johdosta. Hän on näin ollen vuoden vanhin Oscar-ehdokas.

Ohjaajan suhtautuminen tähän kunnianosoitukseen on kuitenkin ollut perin persoonallinen. Hän kertoi mm. Washington Postille antamassaan puhelinhaastattelussa, ettei ole huomionosoituksesta ollenkaan ylpeä. Hän on lisäsi kuitenkin olevansa onnellinen, koska elokuvia tehdään ja niitä rakastetaan. Kaikesta huolimatta Varda päätti jättäytyä pois ehdokkaiden vuotuiselta juhlalounaalta, joka järjestettiin aiemmin tällä viikolla.

Tavallaan Varda kuitenkin oli lopulta mukana tässäkin seremonian osassa. Ohjaaja nimittäin lähetti tilaisuuteen ja sen viralliseen Oscar-valokuvaan apulaisohjaajansa mukana useamman suuren pahvikuvan itsestään. Humoristiset pahvipotretit, joista yhdessä Varda poseeraa kissansa kanssa, herättivät hilpeyttä paikan päälle saapuneissa tähdissä, kuten Meryl Streepissä (lisää kuvia täällä). Myöhemmin Call Me by Your Name -draamasta ehdokkaana oleva näyttelijä Timothée Chalamet ikuistettiin myöhemmin bilettämässä pahvi-Vardan kanssa.

Lähteet: Washington Post, Oscars, Independent, Vulture

Kuva: Todd Wawrychuk / ©A.M.P.A.S.

R. Isoviita 10.02.2018 klo 17:43

Landolle oma elokuva? Näin vastaa Star Wars -tuottaja

Leffasarjan voi odottaa jatkuvan, mutta suunta on hämärä.

Clint Eastwood samaan leffaan Bradley Cooperin kanssa?

Uusi tosipohjainen leffa vireillä.

Tarantinon Star Trekistä oikaistiin yksi asia

Simon Pegg kertoi, mitä Star Trek -leffojen kanssa on meneillään.

Nämä ohjaajat pöyristyttivät jälleen

Lars von Trier ja Gaspar Noé tekivät paluun Cannes’n elokuvafestivaaleille.

Tom Cruise kiusoittelee DC-roolista

Mission: Impossible -tähteä on soviteltu sarjakuvahahmon rooliin aiemminkin.