Liki 90-vuotias ohjaaja näytti hauskasti, mitä mieltä hän on Oscar-seremonioista

- Saatoin kuvata vain viikon kuukaudessa, koska se väsyttää minua. Olen vanha, totesi Belgiassa syntynyt mutta äitinsä puolelta ranskalainen ja Ranskassa niin ikään uransa luonut Agnès Varda taannoin. 89-vuotias Varda on kutsuttu mukaan tämän kauden Oscar-juhlallisuuksiin dokumenttinsa Kasvot, kylät johdosta. Hän on näin ollen vuoden vanhin Oscar-ehdokas.

Ohjaajan suhtautuminen tähän kunnianosoitukseen on kuitenkin ollut perin persoonallinen. Hän kertoi mm. Washington Postille antamassaan puhelinhaastattelussa, ettei ole huomionosoituksesta ollenkaan ylpeä. Hän on lisäsi kuitenkin olevansa onnellinen, koska elokuvia tehdään ja niitä rakastetaan. Kaikesta huolimatta Varda päätti jättäytyä pois ehdokkaiden vuotuiselta juhlalounaalta, joka järjestettiin aiemmin tällä viikolla.

Tavallaan Varda kuitenkin oli lopulta mukana tässäkin seremonian osassa. Ohjaaja nimittäin lähetti tilaisuuteen ja sen viralliseen Oscar-valokuvaan apulaisohjaajansa mukana useamman suuren pahvikuvan itsestään. Humoristiset pahvipotretit, joista yhdessä Varda poseeraa kissansa kanssa, herättivät hilpeyttä paikan päälle saapuneissa tähdissä, kuten Meryl Streepissä (lisää kuvia täällä). Myöhemmin Call Me by Your Name -draamasta ehdokkaana oleva näyttelijä Timothée Chalamet ikuistettiin myöhemmin bilettämässä pahvi-Vardan kanssa.

Lähteet: Washington Post, Oscars, Independent, Vulture

Kuva: Todd Wawrychuk / ©A.M.P.A.S.

R. Isoviita 10.02.2018 klo 17:43

Disneyn animaatioharvinaisuus löytyi yllättäen

Kadoksissa vuosikymmeniä.

Veteraaninäyttelijä avautui isänsä tylystä kommentista

Michael Douglasin isä kävi katsomassa poikaansa teatterissa.

Miksi haileffojen tekeminen on niin haastavaa?

Megalodon-ohjaaja paljastaa hankaluuden elokuvan kuvauksista.

Sarjakuvantekijä Stan Lee on poissa

Suuri Marvel-nimi oli kuollessaan 95-vuotias.

Ennio Morriconen Tarantino-kommentit johtavat mahdollisesti haasteeseen

Säveltäjälegendan väitettiin haukkuneen ohjaajaa.