Tarantino antoi vastineen Uma Thurmanin kohuhaastatteluun

NY Timesissä viime viikon lopulla ilmestynyt näyttelijä Uma Thurmanin (kuvassa) haastattelu paljasti, kuinka tähteä estettiin vuosikausia saamasta käsiinsä videota autokolaristaan Kill Bill -leffojen kuvauksista. Samassa haastattelussa Thurman kertoi leffan tuottaja Harvey Weinsteinin lähentely-yrityksistä ja ohjaaja Quentin Tarantinon sadistisista metodeista. Hän väitti Tarantinon mm. kuristaneen häntä kuvauksissa ketjulla ja sylkeneen hänen päälleen.

Tarantino on nyt vastannut väitteisiin Deadlinelle antamassaan haastattelussa. Ohjaaja myöntää olevansa pahoillaan kolarista.

- Sitä [tapausta] kadun eniten elämässäni, hän kertoo. Tarantinon mukaan hän oli tiennyt Thurmanin olevan epävarma kuljettaja, mutta kokeiltuaan ensin itse ajoa samalla tieosuudella ja samalla autolla, Tarantino oli vakuuttunut siitä, että Thurman pystyisi suoriutumaan kohtauksesta ilman sijaista. Hän oli todennut saman Thurmanille. He olivat kuitenkin viime hetkellä päättäneet vaihtaa ajosuuntaa. Siinä suunnassa oli kohtalokas mutka, jossa Thurman suistui päin palmupuuta ja loukkasi niskansa sekä molemmat polvensa.

Sylkemisestä ja kuristamisesta Tarantinolla on erilainen näkemys kuin Thurmanilla.

- En luottanut [Thurmanin vastanäyttelijään] tämänkaltaisessa hommassa. Niinpä ajatus oli, että minä hoidan sen ja otan vastuun. Lisäksi, minä olen ohjaaja, joten osaan tavallaan taiteellisesti ohjata sylkäisyn. Tiedän, mihin haluan sen osuvan. [Kuristamistapa taas] oli Uman ehdotus. [Ketju] vain kierrettäisiin hänen kaulansa ympäri ja häntä kuristettaisiin. Ei ikuisuuksia, ei pitkään. Mutta ei se näyttäisi aidolta. Voin näytellä kuristuvaa, mutta jos haluat naamani muuttuvan punaiseksi ja kyynelien kihoavan silmään, sitten sinun pitää kuristaa minua. Minä olin ketjun toisessa päässä ja teimme sen [kuristamisen] vain lähikuvia varten. Ja se onnistui. Se oli hänen ideansa, Tarantino toteaa.

Thurmanin mukaan Tarantino auttoi häntä lopulta saamaan käsiinsä videon auto-onnettomuudesta, jota Weinsteinin yhtiö halusi pitää hänen ulottumattomissaan syytteiden takia. Vaikka Thurman on sittemmin vähitellen leppynyt ohjaajalle, ja kuvailee suhdettaan tähän kuin kamalaksi mutapainiksi vihaisen veljen kanssa, luottamustaan hän ei ole tähän pysynyt palauttamaan.

Lähteet: NY Times, Deadline, IndieWire

Kuva: Georges Biard

R. Isoviita 06.02.2018 klo 21:02

Sarjakuvantekijä Stan Lee on poissa

Suuri Marvel-nimi oli kuollessaan 95-vuotias.

Ennio Morriconen Tarantino-kommentit johtavat mahdollisesti haasteeseen

Säveltäjälegendan väitettiin haukkuneen ohjaajaa.

Kuulu lännenkaupunki tuhoutui Kalifornian paloissa

Myös ihmishenkiä menetetty alueen tulipaloissa.

Harry Potterin luojalta varastettu Potter-tavaraa ja muuta omaisuutta

Entinen työntekijä syytteeseen.