Tarantino antoi vastineen Uma Thurmanin kohuhaastatteluun

NY Timesissä viime viikon lopulla ilmestynyt näyttelijä Uma Thurmanin (kuvassa) haastattelu paljasti, kuinka tähteä estettiin vuosikausia saamasta käsiinsä videota autokolaristaan Kill Bill -leffojen kuvauksista. Samassa haastattelussa Thurman kertoi leffan tuottaja Harvey Weinsteinin lähentely-yrityksistä ja ohjaaja Quentin Tarantinon sadistisista metodeista. Hän väitti Tarantinon mm. kuristaneen häntä kuvauksissa ketjulla ja sylkeneen hänen päälleen.

Tarantino on nyt vastannut väitteisiin Deadlinelle antamassaan haastattelussa. Ohjaaja myöntää olevansa pahoillaan kolarista.

- Sitä [tapausta] kadun eniten elämässäni, hän kertoo. Tarantinon mukaan hän oli tiennyt Thurmanin olevan epävarma kuljettaja, mutta kokeiltuaan ensin itse ajoa samalla tieosuudella ja samalla autolla, Tarantino oli vakuuttunut siitä, että Thurman pystyisi suoriutumaan kohtauksesta ilman sijaista. Hän oli todennut saman Thurmanille. He olivat kuitenkin viime hetkellä päättäneet vaihtaa ajosuuntaa. Siinä suunnassa oli kohtalokas mutka, jossa Thurman suistui päin palmupuuta ja loukkasi niskansa sekä molemmat polvensa.

Sylkemisestä ja kuristamisesta Tarantinolla on erilainen näkemys kuin Thurmanilla.

- En luottanut [Thurmanin vastanäyttelijään] tämänkaltaisessa hommassa. Niinpä ajatus oli, että minä hoidan sen ja otan vastuun. Lisäksi, minä olen ohjaaja, joten osaan tavallaan taiteellisesti ohjata sylkäisyn. Tiedän, mihin haluan sen osuvan. [Kuristamistapa taas] oli Uman ehdotus. [Ketju] vain kierrettäisiin hänen kaulansa ympäri ja häntä kuristettaisiin. Ei ikuisuuksia, ei pitkään. Mutta ei se näyttäisi aidolta. Voin näytellä kuristuvaa, mutta jos haluat naamani muuttuvan punaiseksi ja kyynelien kihoavan silmään, sitten sinun pitää kuristaa minua. Minä olin ketjun toisessa päässä ja teimme sen [kuristamisen] vain lähikuvia varten. Ja se onnistui. Se oli hänen ideansa, Tarantino toteaa.

Thurmanin mukaan Tarantino auttoi häntä lopulta saamaan käsiinsä videon auto-onnettomuudesta, jota Weinsteinin yhtiö halusi pitää hänen ulottumattomissaan syytteiden takia. Vaikka Thurman on sittemmin vähitellen leppynyt ohjaajalle, ja kuvailee suhdettaan tähän kuin kamalaksi mutapainiksi vihaisen veljen kanssa, luottamustaan hän ei ole tähän pysynyt palauttamaan.

Lähteet: NY Times, Deadline, IndieWire

Kuva: Georges Biard

R. Isoviita 06.02.2018 klo 21:02

Pennywise-klovni palaa

Stephen Kingin teokseen pohjaavan elokuvan jatko-osa etenee.

Black Panther väisti trollit – melkein kokonaan

Marvel-leffan näytöksissä ei ole ihan niin hurja meininki kuin jotkut väittävät.

Huippunäyttelijä Daniel Day-Lewis hankki uutuuselokuvaansa varten uuden taidon

Metodinäyttelijä tarttui saksiin ja neulaan.

Venomista Call of Dutyyn? Tom Hardya saattaa seuraavaksi kutsua videopelileffa

Elokuvan suunnittelu vasta alkutekijöissään.

Tätäkään et ehkä halua Fifty Shades -trilogian uusimmasta osasta tietää

Näyttelijätär Dakota Johnson teki paljastuksen leffan kuvauksista.