Black Panther tulee – hahmon puku kokenut melkoisen kehityksen

31.1.2018 16:56

Helmikuun puolivälissä myös Suomen valkokankaille ampaisevaa Black Panther -toimintaseikkailua on jo kehuttu ylisanoin. Kehujina ovat ne harvat katsojat, jotka ovat päässeet näkemään leffan ennakkoon Yhdysvalloissa. Tämän Marvel-hahmon sooloelokuva olisi kuitenkin voinut tulla julki jo 1990-luvulla.

Paremmin Blade-vampyyritoimintarainojen pääroolista tunnettu Wesley Snipes yritti saada tuottajia innostumaan Black Pantherista jo vuosia sitten. Hän aikoi itse näytellä tämänkin elokuvan pääosan, mutta käsikirjoituksen kanssa ajauduttiin ongelmiin. Mikä on nyt ensi-iltaan tulevan Black Panther -elokuvan tyylikkäimpiä yksityiskohtia, on varmasti hahmon puku, Oscar-palkitun pukusuunnittelija Ruth E. Carterin luomus. Siihen Carterin itsensä mukaan on pyritty hakemaan vaikutteita ympäri Afrikkaa ja samalla viedä sarjakuvista tuttu asu uudelle vuosituhannelle. Jos Snipesin Black Panther olisi saanut ns. vihreää valoa, valkokankaalla olisi nähty kuitenkin todennäköisesti varsin erilainen sankari.

– [T]uumasin, että se olisi ollut trikoo[asu]. Trikoot ja ehkä jotkin pienet kissankorvat [sen pääkappaleessa]. Minun olisi pitänyt olla hyvässä kunnossa […]. En koskaan kuvitellut mitään trikoita erikoisempaa silloin, mikä ei olisi ollut ongelma, koska aloitin tanssijana, Snipes kuvailee oman Black Pantherinsa asukokonaisuutta.

Uuden leffan traileri:

Lähteet: We Got This Covered, VanityFair, Collider