Brandon Leen tragediasta muistettavan The Crow'n ohjaaja vetoaa rebootin tekijöihin

Fantasialeffa The Crow'n tiimoilta kuuluu taas uutta. Synkkäsävyisen kostorainan uutta versiota on yritetty tehdä jo moneen otteeseen vuosien mittaan. Tällä kertaa leffan rebootia kaavaillaan Sonylla, Jason Momoan (Game of Thrones, Aquaman) tähdittämänä ja Corin Hardyn (The Hallow) ohjaamana. Alkuperäisen elokuvan ohjaaja Alex Proyas ei ole ideasta innoissaan.

Proyas on julkaissut sosiaalisen median välityksellä viestin, jolla hän pyrkii vetoamaan uuden version tekijöihin. The Crow, jonka pääosaa, haudan takaa puolisonsa ja oman murhansa kostamaan pyrkivää päähenkilöä näytteli tuolloin nouseva tähti Brandon Lee, jäi myös Leen viimeiseksi elokuvaksi kuvauksissa sattuneen traagisen onnettomuuden seurauksena.

- Olin etuoikeutettu saadessani tuntea Brandon Leen - hän oli nuori, erittäin lahjakas ja huumorintajuinen näyttelijä, jolla oli valoisa tulevaisuus edessään. Olin etuoikeutettu myös saadessani kutsua häntä ystäväksi. Näyttelijän ja ohjaajan välinen työsuhteemme oli paljon enemmän kuin pelkkää yhteistyötä. Me loimme yhdessä elokuvan, joka on koskettanut monia. […] Viimeistelin elokuvan Brandonille - taistellen läpi surun, suuresti tukea antaneiden näyttelijöiden ja muun työryhmän kanssa, jotka kaikki rakastivat Brandonia, saattaakseni sen valmiiksi hänen ollessaan poissa. […] The Crow ei olisi uuden versioinnin arvoinen, ellei sitä tehtäisi Brandon Leen vuoksi. Jos [leffaa] ei olisi Brandonin takia, ette ehkä olisi koskaan edes kuulleet tuosta liikuttavasta pienestä underground-sarjakuvasta[, johon The Crow perustui]. Se on Brandonin elokuva, Proyas toteaa vetoomuksessaan ja jatkaa:

- Uskon, että tämä on erityistapaus, jossa Hollywoodin pitäisi vain antaa sen olla testamentti erään ihmisen huikealle lahjakkuudelle ja äärimmäiselle uhraukselle - eikä antaa toisten kirjoittaa sitä uudelleen ja lisäillä siihen omiaan. Tiedän, että [The Crow] sai jatko-osia, TV-sarjoja […] mutta tarinan tekeminen uusiksi ja alkuperäisen hahmon - hahmon, jolle Brandon antoi elämän liian korkeasta hinnasta - se tuntuu minusta väärältä. Jättäkää tämä elokuva Brandonille, kiitos.

Lähteet: MovieWeb, We Got This Covered

Kuva: The Crow, 1994/Miramax

R. Isoviita 05.12.2017 klo 23:19

Cate Blanchett puolustaa kiisteltyjä näyttelijävalintoja

Voiko transseksuaalia esittää vain transseksuaalinen näyttelijä?

Jos Aquaman-leffa on huono, tässä ei ainakaan ole syy

Ohjaaja vastasi palautteeseen.

Bruce Willisin ja Adrien Brodyn tähdittämän sotaleffan ensi-ilta peruttiin yllättäen

Taustalla kiinalaisnäyttelijättären katoamiseen liittyvät syyt.

Sylvester Stallone jälleen supersankarielokuvaan

Näyttelijän uusi tuotantoyhtiö haalii projekteja.

Leffajulisteen hinta kipusi miljoonaan

Muumio kaupan.