Tykätty veteraanitähti kommentoi terveydentilaansa

Englannin Yorkshiresta kotoisin oleva Judi Dench (kuvassa vas.) on eittämättä yksi maansa tunnetuimpia vanhemman polven näyttelijättäriä. Viikon kuluttua 83-vuotispäiväänsä viettävä Dench tekee edelleen aktiivisesti töitä. Tälläkin hetkellä hänet on mahdollista nähdä valkokankailla murhamysteeri Idän pikajunan arvoituksessa ja hänet on myös kiinnitetty nimirooliin ensi vuonna valmistuvaan agentin elämäkertakuvaukseen Red Joan.

Dame-arvonimellä palkittu Dench on aiemminkin puhunut julkisesti ikääntymisen tuomista terveysongelmista. Hän palasi aiheeseen jälleen hiljattain. Hänellä ei ikävä kyllä ollut iloista kerrottavaa.

- Koska näköaisitini on niin huono nyt, en voi oikeastaan nähdä paljon mitään ja sillä mennään, mutta [elokuvissa käydessäni] minulla on yleensä ystäväni mukana kertomassa, jos joku kohtauksessa suutelee toista hahmoa tai lähtee pois. On siis paljon asioita, joita menetän, eikä se ole kovin hauskaa, Dench kuvailee. Hän sairastaa silmänpohjan rappeumaa.

Lähde: The Independent

Kuva: Nordisk Film/20th Century Fox/Idän pikajunan arvoitus, 2017

R. Isoviita 02.12.2017 klo 18:18

Simpsonit, Avatar, X-Men – mm. nämä Disney sai ostettuaan kilpailijansa

Iso osa 20th Century Foxista siirtyy Disneylle muhkeaan hintaan.

George Lucas kertoi mielipiteensä Star Wars: The Last Jedistä

Saagan luoja antoi diplomaattisen vastauksen.

Skandaalin tahraaman Kevin Spaceyn korvannut veteraaninäyttelijä yllättäen palkintoehdokkaaksi

Yli 80-vuotias Christopher Plummer joutui hyppäämään Spaceyn tilalle pienellä varoitusajalla.