Tykätty veteraanitähti kommentoi terveydentilaansa

Englannin Yorkshiresta kotoisin oleva Judi Dench (kuvassa vas.) on eittämättä yksi maansa tunnetuimpia vanhemman polven näyttelijättäriä. Viikon kuluttua 83-vuotispäiväänsä viettävä Dench tekee edelleen aktiivisesti töitä. Tälläkin hetkellä hänet on mahdollista nähdä valkokankailla murhamysteeri Idän pikajunan arvoituksessa ja hänet on myös kiinnitetty nimirooliin ensi vuonna valmistuvaan agentin elämäkertakuvaukseen Red Joan.

Dame-arvonimellä palkittu Dench on aiemminkin puhunut julkisesti ikääntymisen tuomista terveysongelmista. Hän palasi aiheeseen jälleen hiljattain. Hänellä ei ikävä kyllä ollut iloista kerrottavaa.

- Koska näköaisitini on niin huono nyt, en voi oikeastaan nähdä paljon mitään ja sillä mennään, mutta [elokuvissa käydessäni] minulla on yleensä ystäväni mukana kertomassa, jos joku kohtauksessa suutelee toista hahmoa tai lähtee pois. On siis paljon asioita, joita menetän, eikä se ole kovin hauskaa, Dench kuvailee. Hän sairastaa silmänpohjan rappeumaa.

Lähde: The Independent

Kuva: Nordisk Film/20th Century Fox/Idän pikajunan arvoitus, 2017

R. Isoviita 02.12.2017 klo 18:18

Cate Blanchett puolustaa kiisteltyjä näyttelijävalintoja

Voiko transseksuaalia esittää vain transseksuaalinen näyttelijä?

Jos Aquaman-leffa on huono, tässä ei ainakaan ole syy

Ohjaaja vastasi palautteeseen.

Bruce Willisin ja Adrien Brodyn tähdittämän sotaleffan ensi-ilta peruttiin yllättäen

Taustalla kiinalaisnäyttelijättären katoamiseen liittyvät syyt.

Sylvester Stallone jälleen supersankarielokuvaan

Näyttelijän uusi tuotantoyhtiö haalii projekteja.

Leffajulisteen hinta kipusi miljoonaan

Muumio kaupan.