Tykätty veteraanitähti kommentoi terveydentilaansa

Englannin Yorkshiresta kotoisin oleva Judi Dench (kuvassa vas.) on eittämättä yksi maansa tunnetuimpia vanhemman polven näyttelijättäriä. Viikon kuluttua 83-vuotispäiväänsä viettävä Dench tekee edelleen aktiivisesti töitä. Tälläkin hetkellä hänet on mahdollista nähdä valkokankailla murhamysteeri Idän pikajunan arvoituksessa ja hänet on myös kiinnitetty nimirooliin ensi vuonna valmistuvaan agentin elämäkertakuvaukseen Red Joan.

Dame-arvonimellä palkittu Dench on aiemminkin puhunut julkisesti ikääntymisen tuomista terveysongelmista. Hän palasi aiheeseen jälleen hiljattain. Hänellä ei ikävä kyllä ollut iloista kerrottavaa.

- Koska näköaisitini on niin huono nyt, en voi oikeastaan nähdä paljon mitään ja sillä mennään, mutta [elokuvissa käydessäni] minulla on yleensä ystäväni mukana kertomassa, jos joku kohtauksessa suutelee toista hahmoa tai lähtee pois. On siis paljon asioita, joita menetän, eikä se ole kovin hauskaa, Dench kuvailee. Hän sairastaa silmänpohjan rappeumaa.

Lähde: The Independent

Kuva: Nordisk Film/20th Century Fox/Idän pikajunan arvoitus, 2017

R. Isoviita 02.12.2017 klo 18:18

Alastoman lounaan ja Videodromen ohjaajan mielestä elokuvateatteriperinne on mennyttä

David Cronenbergin puhuu omasta kokemuksestaan.

Bill Murray ja Adam Driver zombieleffaan

Ohjaaja on indie-piireistä tuttu.

Ridley Scott puuhaa uutta tuotantoa kaukana Alienista

Ihmisen evoluutio kiinnostaa.

Luolasta pelastetuista pojista tehdään elokuva

Taustalla yllättävä tekijäyhtiö.

Ant-Man-leffojen ohjaaja elättelee toivetta erään kasaritähden paluusta

Peyton Reed on yrittänyt saada Kulti, kutistin kakarat -näyttelijää elokuviinsa.