Stallonen Creed II sai virallisen julkaisupäivän

1.11.2017 17:49

Urheiludraama Creed jatkoi pari vuotta sitten Rocky Balboan tarinaa uudesta perspektiivistä. Ryan Cooglerin kirjoittama ja ohjaama leffa palautti Sylvester Stallonen ikoniseen rooliinsa nyrkkeilylegenda Rockyna, mutta esitteli samalla myös uuden kehien kyvyn, Michael B. Jordanin näyttelemän Adonisin. Adonis tullaan näkemään valkokankailla myös ensi vuonna.

Elokuvayhtiöt MGM ja Annapurna ovat ilmoittaneet Creed II:n virallisen julkaisupäivämäärän. Jatko-osa saa maailmanensi-iltansa 21.11.2018 ja nähtäneen Suomessakin pian sen jälkeen. Cooglerin sijasta Creed II:ta luotsaa Rockyn maailman läpikotaisin tunteva Stallone itse.

Vaikka leffan juonesta ei paljoa vielä olekaan hiiskuttu, Stallone on antanut vihiä sen suunnasta. Nuori nyrkkeilijälupaus on hänen mukaansa koston tiellä isänsä kuolema mielessään. Rocky-leffasarjassa Stallonen kanssa samaan kehään astunut Dolph Lundgren on huhujen mukaan yksi uuden leffan näyttelijöistä – Lundgren on myös virallisella Instagram-tilillään esitellyt rehkimistään päästäkseen roolinsa vaatimaan kuntoon.

Lähteet: Tracking Board, Variety

Kuva: Warner Bros./Creed, 2015