Liam Neeson ei olekaan heittämässä rukkasiaan naulaan?

29.9.2017 18:27

Schindlerin listan aikaan draamanäyttelijöiden huippunimeksi kohonnut Liam Neeson on viime vuosina ollut myös kysytty toimintatähti. Vuoden 2008 Taken-elokuva ei toki ollut Neesonin ensimmäinen toimintaraina, mutta sitä voi silti pitää käännekohtana hänen urallaan. Jokin aika sitten Neeson kuitenkin toisti jo pari vuotta sitten esittämän arvelunsa, että hän olisi liian vanha kyseisen lajityypin rainoihin.

Toronton kansainvälisillä elokuvajuhlilla antamassaan lausunnossa Neeson totesi näin:

– Ne lykkäävät minulle edelleen tukuittain rahaa, jotta tekisin tätä genreä. Minä sanon siitä: ”Hei, jätkät, olen 65-vuotias, helvetti.” Yleisö lakka lopulta katsomasta niitä.

Irlantilaisnäyttelijä vaikuttaa kuitenkin olevan yhä edelleen käytettävissä myös toiminnallisiin leffoihin. Vieläkin tuoreemmassa lausunnossaan hän nimittäin oikoo käsitystä siitä, että olisi eläköitymässä ns. äksönin parista.

– Se ei ole totta. […] Aion tehdä toimintaleffoja, kunnes päädyn hautaan, Neeson vakuuttaa nyt. Häneltä on kuin sanojensa vakuudeksi tulossa ensi vuonna The Commuter, jossa hän näyttelee rikosvyyhtiin sotkeutuvaa liikemiestä, norjalaisjännäriin pohjautuva lumiaurarymistely Hard Powder ja näiden lisäksi hänet on kiinnitetty legendaarisen film noir -kasvo Humphrey Bogartin aikanaan ikoniseksi tekemän yksityisetsivä Philip Marlowen osaan elokuvaan Marlowe.

Lähteet: Variety, CinemaBlend

Kuva: Taken, 2009/Europacorp – M6 Films – Crive Productions, Magali Bragard