Painajainen Elm Streetillä jatkuu – mutta kuka on Freddy?

28.9.2017 13:35

Liudan jatko-osia ja vuonna 2010 myös kokonaan uuden versioinnin saanut Painajainen Elm Streetillä jatkuu edelleen. Tarkkaa tietoa siitä, milloin seuraava franchisen elokuvista on tulossa, ei ole, sillä vuoden 2010 remake jätti monille pahan maun suuhun. David Leslie Johnson (Ottolapsi) kirjoittaa silti jatko-osaa muiden projektiensa ohella, ja hirviömäisen Freddy Kruegerin osaan mietitään uutta näyttelijää.

Hahmon ikoniseksi tehnyt Robert Englund kannattaa ainakin yhtä vaihtoehtoa seuraajakseen ylitse muiden.

– On ollut jotain keskustelua siitä, että käytettäisiin – tai ehkä häntä on jopa kysytty – Kevin Baconia. Luulenpa, että hän olisi mainio. Hän oli yhdessä suosikkikauhuelokuvistani, Stir of Echoes – henkien vankina, ja se teidän pitäisi nähdä, ellette ole jo nähneetkin. Mielestäni Kevin on juuri oikeaa kokoluokkaa. Mielestäni hän kunnioittaa kauhuelokuvia, ei tee niistä pilkkaa. Luulen, että se voisi olla todella mielenkiintoista, Englund tuumailee CinemaBlendin haastattelussa.

Virallisesti Painajainen Elm Street -sarjan viimeisin Freddy on edelleen Jackie Earle Haley, joka peri Freddyn arpisen olemuksen Englundin jälkeen vuoden 2010 uudessa leffaversiossa. Kevin Bacon on kuitenkin ollut itsekin avoin astumaan rooliin, minkä näyttelijä paljasti runsas vuosi sitten Twitterissä erään fanin tiedusteltua asiasta.

Lähteet: CinemaBlend, Bloody Disgusting, Twitter

Kuva: Miguel Mendez