Channing Tatum saattaa olla seuraava hirviöasiantuntija

21.7.2017 20:49

Myytinmurtajien Adam Savage kommentoi käynnissä olevassa Comic-Con-tapahtumassa elokuvientekijöiden halua tehdä samoja leffoja uudelleen. Savage heitti ilmaan seuraavan ajatuksen:

– Miksi tapaamme tehdä uudelleen elokuvia, jotka ovat olleet hyviä? Meidän pitäisi tehdä uudelleen elokuvia, jotka ovat olleet paskoja.

Tietämättä Savagen ajatuksesta tai ei, Universal-studio puuhaa uutta versiota Van Helsing -tarinasta. Vuonna 2004 samalta studiolta julkaistu Hugh Jackmanin tähdittämä Van Helsing oli ennakkorummutuksesta huolimatta sen tason raina, että sen tuoreusaste on arvostelusivusto Rotten Tomatoesilla vain 23% ja mikäli leffaa ei olisi levitetty Yhdysvaltojen ulkopuolelle, se olisi jäänyt runsaat 40 miljoonaa dollaria tappiolle. Leffatykin arvostelijoista puolestaan esim. vain yhden tähden viidestä kyseiselle seikkailulle antanut nimimerkki Miihkali toteaa leffan ohjaajan tavan yhdistellä kauhuelokuvien klassikkohahmoja, juonenkäänteitä ja klišeitä olevan kiusallinen ja puistattavan huono, vailla mitään tyyliä tai kunnollista näkemystä.

Mutta Van Helsing halutaan nyt elvyttää uudelleen ja tuoda tällä kertaa osaksi Universalin Dark Universe -franchisea. Bram Stokerin Draculasta tuttu vampyyrinmetsästäjä tarvitsee myös uuden näyttelijän. Viimeisimpien tietojen mukaan studiolla halutaan rooliin Magic Mike -tähti Channing Tatum. Samaan osaan haviteltiin aiemmin Tom Cruisea, mutta hän päätyi tunnetuin seurauksin saman franchisen The Mummy -rainan päärooliin, aarteenetsijä Nick Mortoniksi.

Lähteet: Coming Soon, CinemaBlend, THR, Box Office Mojo

Kuva: White House Down/Columbia Pictures, 2013