Madonna tylyttää hänestä elämäkertaelokuvaa suunnittelevia

26.4.2017 13:31

Universal-yhtiö on tunnettu ns. monstereistaan, mutta Draculan, Muumion ja oopperan kummituksen lisäksi studion kiinnostus on nyt kohdistunut myös Madonnaan. Like A Virgin-, Ray of Light- ja mm. Material Girl -hiteistään tunnettu poptähti on saamassa siltä elämäkertaelokuvan. Laulaja ja musiikintekijä ei kuitenkaan itse ole projektista suuresti innoissaan.

– Kukaan ei tiedä, mitä minä tiedän ja mitä minä olen nähnyt. Vain minä pystyn kertomaan tarinani. Kuka tahansa muu, joka yrittää [kertoa sen] on huijari ja pelle. Haetaan välitöntä tyydytystä tekemättä hommia. Tämä on yhteiskuntamme sairaus, Madonna suomi Instagramissa leffaprojektin tultua julki.

Blond Ambition -nimellä kulkevan käsikirjoituksen tekijä on alalla varsin tuore nimi, Elyse Hollander. Hollanderin filmografiassa on vasta pari lyhytelokuvakäsikirjoitusta, mutta hän on lisäksi toiminut mm. Birdman-elokuvan kuvauksissa Oscar-palkitun Alejandro González Iñárritun assistenttina.

1980-luvulle sijoittuvan elokuvan roolitus ja ohjaaja ovat vielä haun alla. Madonnan itsensäkin toimittua kameran molemmin puolin vuosien saatossa, ei ole aivan mahdotonta, etteikö myös hän voisi olla Universalin ehdokaslistalla ainakin ohjaajaksi. Lisäksi tähden Instagram-kommentti saattaa olla hänen tapansa vihjata haluunsa luotsata omaa elämäkertaelokuvaansa; vuonna 2011 Madonna käsikirjoitti ja ohjasi itse elämäkertadraaman amerikkalaisesta Wallis Simpsonista (1898-1986), Edvard VIII:n rakastajasta.

Blond Ambition- leffan tuottajiksi on ilmoitettu Michael De Luca (Fifty Shades of Grey) ja Brett Ratner (The Revenant).

Lähteet: THR, CinemaBlend, Instagram

Kuva: Ronald Woan