DiCaprion ikimuistoinen valkokangasäiti kuoli

29.3.2017 16:53

Lasse Hallströmin ohjaamasta Gilbert Grape -draamasta tunnettu Darlene Cates (kuvassa keskirivissä oikealla) on kuollut. Ns. pystymetsästä osaansa valittu Cates näytteli elokuvassa ikimuistoisesti Bonnie Grapea, perheen matriarkkaa, jonka ei juuri koskaan nähty poistuvan asunnostaan. Leffa kuuluu myös hänen poikiaan esittäneiden Johnny Deppin ja tuolloin alle parikymppisen Leonardo DiCaprion urien parhaimmistoon edelleen.

Cates nukkui pois kotonaan Teksasissa sunnuntaina 26.3. 69-vuotiaana. Gilbert Grapen lisäksi hän teki mm. vierailuroolit TV-sarjoissa Rooman sheriffi ja Enkelin kosketus, jotka molemmat on nähty myös Suomen televisiossa. Hänen ehti vielä ennen kuolemaansa tehdä roolin tänä vuonna valmistuvaan elokuvaan Billboard, joka sijoittuu radion maailmaan.

Leonardo DiCaprio, joka sai ensimmäisen Oscar-ehdokkuutensa Gilbert Grapesta, on muistellut valkokangasäitiään Facebookissa näin:

Darlene oli paras rooliäiti, jonka kanssa minulla on koskaan ollut kunnia työskennellä. Hänen rakastava persoonallisuutensa ja uskomaton taitonsa elävät hänet tunteneiden ja niiden muistoissa, jotka rakastivat hänen työtään.”

Katso Youtubesta Gilbert Grapen traileri.

Lähteet: ScreenRant, The Wrap, FB

Kuva: Paramount/ Gilbert Grape