Logan-leffa sai kassakoneet laulamaan – mutta onko liian aikaista miettiä uutta Wolverinea?

4.3.2017 16:45

Uuden Wolverine-leffa Loganin arveltiin keräävän avausviikonloppunaan yksin Pohjois-Amerikassa n. 60 miljoonaa dollaria. Eilen luku näytti kuitenkin ylittyvän kirkkaasti, sillä elokuvan arveltiin saavuttaneen 74 miljoonan dollarin rajan lipunmyynnissään. Hugh Jackmanin hyvästejä pitkäaikaiselle roolihahmolleen on yleisesti kehuttu – esim. Rotten Tomatoes -sivuston skaalalla elokuva on tällä hetkellä vain 6 %:n päässä täydellisestä ja Leffatykissäkin rainan pisteet ovat nyt tarkalleen 4,3/5.

Vaikka Jackmania ei enää ahmamiehenä nähtäisikään, X-Men-elokuvissa saattaa silti yhä olla paikka hahmolle. Tuottajat Simon Kinberg ja Hutch Parker myöntävät, ettei asiasta ole vielä aloitettu varsinaisia keskusteluja, koska kaikki keskittyivät Loganin saattamiseen valmiiksi, mutta tekijöiden takaraivoissa on silti kummitellut ajatus seuraavan Wolverinen löytämisestä. Eräs keino jatkaa X-Men-universumin kynsisankarin tarinaa olisi keskittyä nuoreen X-23:een, joka Loganissa esitellään.

– Olemme keskustelleet hieman siitä ja se mahdollisuus todella on. [Dafne Keen] on hieno näyttelijä, hän teki mahtavaa työtä [Loganissa], Parker myöntää. X-23 ei kuitenkaan ole Wolverine, vaikka näissä hahmoissa paljon samaa onkin.

Hugh Jackman on itse todennut Now Showing -viihdeohjelman haastattelussa huumorinpilke silmäkulmassaan, että seuraava Wolverine-näyttelijä voisi olla jopa Shah Rukh Khan. Bollywood-tähti Khan on Jackmania pari vuotta vanhempi, joten se ei tee hänestä kovin varteenotettavaa ehdokasta. Wolverine-fanien siis tuskin kannattaa pelihousujaan intialaisstaran mainitsemisen takia repiä.

Lähteet: Variety, ScreenRant, Now Showing

Kuva: 20th Century Fox/SF Film/ Logan