Deppin hahmon nimi Harry Potter -maailmassa paljastettu

9.11.2016 13:21

Ihmeotukset ja niiden olinpaikat -elokuvan ensi-ilta on tämän kuun lopulla. Harry Potter -maailmaan mutta ennen Potterin aikaa sijoittuva fantasiaseikkailu perustuu niin ikään kirjailija J. K. Rowlingin teokseen. Se aloittaa uuden leffasarjan, josta on tihkunut julki jo sen verran, että joitakin tuttuja Potter-hahmoja nähdään siinä nuorempina versioinaan.

Hiljattain paljastui myös, että Pirates of the Caribbean -elokuvien Jack Sparrow, eli Johnny Depp, olisi saanut roolin Ihmeotusten parista. Harry Potter -maailmaan keskittynyt fanisivusto The Leaky Cauldron on päässyt perille myös siitä, ketä Depp uudessa leffasarjassa näyttelee. Itse elokuvan ja sen jatko-osan ohjaaja David Yates vahvistaa tiedon, että tähti on mukana.

– Päämäärämme roolituksessa oli löytää paras näyttelijä. Sellainen, joka on inspiroivin, kiinnostavin, sopivin tietyn hahmon näyttelijäksi. Ja kun lähestyimme Grindelwaldia, ajattelimme: ”Kuka veisi tämän [hahmon] mielenkiintoiseen suuntaan?” […] Johnny Depp on todellinen taiteilija. Hän on luonut useita hahmoja, jotka ovat todella resonoineet populaarikulttuurissamme. Hän on todella loistava näyttelijä, ohjaaja Yates suitsuttaa.

Grindelwaldia on kuvailtu pimeän velhoksi, joka on myös Tylypahkan johtoon kohoavan Albus Dumbledoren lapsuudenystävä. Ensimmäistä elokuvaa varten tekijät kuvasivat materiaalia Deppin kanssa kaksi päivää, joten jo someraivoakin osassa fanikuntaa aiheuttanut kiinnitys ei lopullisessa elokuvassa ole ehkä kovin iso asia – ainakaan vielä.

Nuoren Dumbledoren näyttelijää tekijät eivät vielä ole paljastaneet. Tutulle hahmolle on kuitenkin lupailtu laajaa näkyvyyttä Ihmeotukset ja niiden olinpaikat -rainan jatko-osassa.

Lähteet: The Leaky Cauldron, Collider, Twitter

Kuva: Warner Bros