Peter Jackson tarttuu steampunkiin

26.10.2016 17:09

Taru sormusten herrasta– ja Hobitti-trilogioiden ohjaaja Peter Jackson jatkaa fantasia- ja tieteislinjalla. Tällä erää mies kuitenkin vaikuttaa olevan enemmän kiinnostunut steampunkista kuin velhoista. Jackson on käsikirjoittamassa Kävelevät koneet -kirjaan pohjaavaa leffaa.

Universal Studiosin kanssa yhteistyössä tehtävä leffa perustuu Philip Reeven kirjasarjaan (alk. Mortal Engines), joka tuli markkinoille vuonna 2001. Se kuvaa tulevaisuuden maailmaa, jossa likimain kaikki muut maailman alueet paitsi osa Afrikkaa ja Aasia ovat teknologisen mullistuksen koettelemia. Kokonaisten kaupunkien pitää pysyä liikkeessä ja suurkaupungit kirjaimellisesti syövät pienempiä pois kartalta.

Jackson on haaveillut Kävelevien koneiden saattamisesta elokuvan muotoon jo pitkään. Hän ei kuitenkaan aio ohjata tätä elokuvaa itse, vaan se tehtävä näyttää lankeavan Jacksonin suojatti Christian Riversille. TSH-ohjaajalla on kuitenkin vakaa usko debyyttiään valmistelevaan Riversiin.

– Hän on yksi lähimmistä työkumppaneistani. Yhdistelmä tunteita ja leuat loksauttavia kuvia Kävelevissä koneissa tekee siitä täydellisen ensimmäiseksi pitkäksi elokuvaohjaukseksi. Se, mitä Christian aikoo tehdä Philip Reeven mainiolla tarinalla, tuottaa omaperäisen ja huikean leffan. Toivon, että voisin nähdä sen jo huomenna, Jackson suitsuttaa THR:n haastattelussa.

Lähde: THR

Kuva: Scholastic