Entinen Potter-tähti on miljoonamies

6.10.2016 13:46

Usea lapsitähti kokee ikävän kohtalon. Kun lapsen söpöys karisee iän myötä valinnat elämässä mutkistuvat, uran jatkaminen julkisuudessa muuttuu hankalammaksi. Harry Potteria kaikissa hahmon seikkailuissa näytellyt Daniel Radcliffe on kuitenkin onnistunut jatkamaan uraansa ja hänellä vaikuttaa muutenkin menevän hyvin.

Telegraphille antamassaan haastattelussa entinen Potter-tähti kertoo pitävänsä hyvää huolta omaisuudestaan. Miljoonia leffasarjan myötä tililleen haalinut Radcliffe toteaa varoistaan näin:

– En oikeastaan tee rahoillani paljoa. Olen kiitollinen niistä, koska tällainen omaisuus tarkoittaa, ettei rahasta tarvitse kantaa huolta. […] Minulla on näin myös valtava vapaus ammattiani ajatellen.

Radcliffe onkin nähty muutamissa indie-tuotannoissa, joihin tulevaisuudestaan epävarmemmat näyttelijät eivät välttämättä olisi uskaltautuneet mukaan. Yksi näistä on Rakkautta ja Anarkiaa -festivaaleilla syyskuussa esitetty draamakomedia Swiss Army Man, jossa hän esittää autiosaarelle ajautuneen miehen löytämää ja monesta pinteestä pelastavaa ruumista. N. 74 miljoonaa puntaa eli n. 84,1 miljoonaa euroa omistava näyttelijä ei silti valitse mitä tahansa osaa, sillä hän kokee olevansa sen velkaa faneilleen.

– Kaikkien niiden vuoksi, jotka ovat uraani seuranneet, haluan antaa heille jotain kiinnostavaa sen sijaan että he katsoisivat minun tekevän rahaa surkeilla rainoilla loppuelämäni, Radcliffe kertoo.

Lähde: Telegraph

Kuva: A24Films