Outoa settiä: John Malkovich Twin Peaks -luojana

28.9.2016 17:35

Tämän vuoden tammikuussa Suomessakin konsertoimassa piipahtanut näyttelijä John Malkovich heittäytyy outoilemaan David Lynchin malliin. Twin Peaks -sarjan luoja ja kulttistatuksesta nauttiva ohjaaja Lynch tunnetaan myös hyväntekeväisyysjärjestö David Lynch Foundationin taustalta. Malkovichin outoilu liittyy järjestön toimintaan.

Itseään mm. sotatraumoista kärsiville apua tuovaksi järjestöksi kuvaileva järjestö on julkaisemassa varojenkeruutarkoituksissa joukon videoita, joissa Malkovich näyttelee tuttuja Lynch-hahmoja. Projektia varten on luotu myös uutta musiikkia kuuluisien artistien, kuten Lykke Lin toimesta. Osan projektin videoista voi katsoa ilmaiseksi osoitteessa www.playinglynch.com

Malkovichin voi nähdä nyt esim. agentti Dale Cooperina, joka kahvitteli itsensä Twin Peaksissa ihmisten mieliin Kyle MacLachlanin näyttelemänä. MacLachlan itse palaa rooliin ensi vuonna julkaistavissa uusissa jaksoissa. Malkovich kanavoi videoilla myös sarjan pölkkynaista, Lynchiä itseään ja Eraserheadin päähenkilöä. Projektin trailerin näet tästä.

Playing Lynch: Official trailer to Psychogenic Fugue from Squarespace on Vimeo.

Lähteet: Rolling Stones, IndieWire

Kuva: playinglynch.com