Sherlock Holmes -tähti haluttiin ehdottomasti Doctor Strangeksi

Marvelin Doctor Strange -filmatisoinnin ympärillä on käynyt positiivinen pöhinä leffaprojektin alusta asti. Sarjakuvaleffa, joka kertoo auto-onnettomuuden jälkeen itsensä taikavoimien kautta uudelleen löytävästä kirurgista, puhutti runsaasti jo roolitusvaiheessaan. Doctor Strangen manttelia sovitettiin mm. mediassa niin Adrien Brodyn, Viggo Mortensenin kuin Keanu Reevesin ylle, mutta tuotantoyhtiö kävi läpi myös monia muita ehdokkaita.

Ohjaaja Scott Derrickson kertoo Empirelle antamassaan tuoreessa haastattelussa, että Strangen osaa lähelle pääsivät myös Suicide Squadissa Jokerina mellastava Jared Leto ja Mestarin Joaquin Phoenix. Jälkimmäinen ei kuitenkaan ollut innostunut allekirjoittamaan roolin vaatimaa pitkää sopimusta. Elokuvan tekijöille Phoenix ei myöskään ollut ilmeinen ykkösvaihtoehto.

Derricksonin mukaan osan lopulta napannut Sherlock Holmes -näyttelijä Benedict Cumberbatch oli heille ainut vakavasti harkittu vaihtoehto. Näyttelijä oli silti menettää roolin ja näin hän luuli myös tapahtuneen, sillä hän oli lupautunut etukäteen Hamlet-näytelmään samaan aikaan kuin Doctor Strangen tuotannon piti olla täydessä käynnissä - alkujaan Doctor Strangen piti olla teattereissa jo menneellä kesäkaudella. Elokuvan tuottaja Kevin Feige oli lopulta se henkilö, joka päätti, että leffa saisi odottaa Cumberbatchin vapautumista.

- Yleensä, jos et ehdi hypätä junaan sen tullessa kohdalle, homma on ohi, joten suurin kohteliaisuus minua kohtaan oli, että he palasivat minun luokseni. Se motivoi minua täyttämään heidän toiveensa, Cumberbatch kehuu. Doctor Strange saa ensi-iltansa Suomessa ensi kuun lopulla.

Lähteet: Empire, CinemaBlend, ScreenRant

Kuva: Marvel

R. Isoviita 24.09.2016 klo 14:17

Useaan otteeseen filmattu kauhujännäri kuvataan jälleen

Invaasioleffojen invaasio?

Mistä leffoista katsojat valittivat viime vuonna?

Britanniassa mm. Deadpoolille tilastoitiin 51 valitusta.

In memoriam: Martin Landau ja George A Romero

Kaksi tunnettua viihteentekijää nukkui pois viikonloppuna.

Pixarilta tulossa vaihteeksi muutakin kuin jatko-osia

Projektista ei ole vielä paljon tietoa.

Margot Robbie mahdollisesti Tarantinon uutuusleffaan

Quentin Tarantino suunnittelee vaihteeksi tosipohjaista elokuvaa.