Päheä Batman-kostyymi rikkoo ennätyksiä

26.8.2016 13:50

Batman-sarjakuvissa, -sarjoissa, -peleissä ja -elokuvissa on nähty monenlaista Bat-apuvälinettä. Moni cosplay-harrastaja tai muu naamiaisasuun pukeutuva ei Batman-asujensa lisäkkeenä kanna montaakaan Bat-vekotinta ja -apuvälinettä, jos yhtäkään. Miekkonen nimeltä Julian Checkley innostui kuitenkin Batham Arkham -maailmasta niin paljon, että hänen versiossaan lepakkomiespuvusta löytyy yli parikymmentä Bat-lisuketta.

Tarkalleen ottaen 23 erilaista apuvälinettä sisältävä puku on niin huikea suoritus, että se on nyt kirjattu Guinnessin ennätystenkirjaan. Mikä huimaavinta, Checkleyn Batman-puvun kaikki apuvälineet myös toimivat. Itsekin leffa-alalla työskentelevä irlantilaismies pystyy mm. sumuttamaan kaasua jyhkeän puvun ”hihansuusta” ja seuraamaan sen käsivarsitietokoneesta seurantalaitteen signaalia.

Pukuun sisältyy mm. kamera, tainnutusase, UV-lamppu, savupommeja ja kokoon taittuva batarang, joten aikamoisesta taisteluvarustuksesta on kyse. Checkley kavereineen joutui tekemään asusta vahvan, jotta siihen oli mahdollista sisällyttää kaikki tämä.

– Se alkoi mennä oikeastaan hassuksi, me ideoimme työpajassa yhtä syöttöä, mitä tekisimme seuraavaksi, Checkley kertoo puvun suunnittelu- ja toteutusvaiheesta. Hänen omasta filmografiastaan ei vielä Batman-leffoja löydy, mutta hän on työskennellyt tehoste- ja lavastepuolella mm. elokuvissa Muumion paluu sekä The Haunting of Hell House.

Katso video puvusta Youtubesta:

Lähteet: Screenrant, The Washington Times, Guinness World Records