Tämäkin leffasarja käynnistetään uudelleen

10.8.2016 17:05

Narnian tarinoiden leffasovituksista on liikkunut huhuja ajoittain. Yli 85 miljoonaa kappaletta myynyttä Narnia-kirjojen sarjaa on sovitettu elokuvamuotoon viimeksi Narnian tarinat -leffasarjassa, joka alkoi vuonna 2005. Sen pääosissa Pevensien sisaruksina nähdyt lapsinäyttelijät Anna Popplewell, William Moseley, Georgie Henley ja Skandar Keynes ovat jo varttuneet isoiksi, mutta uuteen elokuvaan onkin tarkoitus roolittaa pitkälti uudet näyttelijät.

Viimeisimpien tietojen mukaan TriStar Pictures -tuotantoyhtiö suunnittelee kuvaavansa yhdessä Mark Gordon Companyn kanssa elokuvaksi kirjailija C. S. Lewisin teoksen Hopeinen tuoli, joka julkaistiin alkujaan 1950-luvulla. Hopeista tuolia on yritetty saattaa valkokankaille ainakin jo vuodesta 2013. TriStarin tiedotettua julkisuuteen, että leffa on edelleen tekeillä, osa keskustelijoista sosiaalisessa mediassa kommentoi tietoa vähemmän riemuissaan:

@OneDirEllen: Ihanko tosissaan he tekevät uutta Narniaa?

@DavidBedwell: Minulle kelpaa uusi Narnia-leffa – rakastan niitä tarinoita. Mutta franchisen käynnistäminen uudelleen uudella miehityksellä? Vaikuttaa turhalta.

@waqasisme: Narnian kronikoiden rebootti? Mutta… miksi

Uutta elokuvaa käsikirjoittaa David Magee, joka vastasi myös huiman meriseikkailu Piin elämän käsikirjoituksesta. Elokuvan ohjaajasta ja näyttelijälistasta ei ole vielä kerrottu tarkemmin.

Lähteet: Variety, Deadline, Metro.co.uk, Twitter

Kuva: Disney/Narnian tarinat: prinssi Kaspian