Simpsonit ja Will Smith Trumpia vastaan

2.8.2016 12:24

Yhdysvaltain presidentinvaalit lähestyvät ja samalla myös viihdemaailma valitsee puoliaan aiheessa. Vaalikamppailun kärkinimet, republikaanien Donald Trump ja demokraattien Hillary Clinton, ovat gallupien mukaan hyvin tasaväkisiä. Molempien tukijoukkoihin kuitenkin kertyy koko ajan lisää kannattajia ja prosentit heilahtelevat.

Trumpin kannattajajoukkoihin ovat kampanjoinnin aikana liittyneet mm. näyttelijä Stephen Baldwin, Charlie Sheen, showpainija Hulk Hogan ja Gary Busey, jolla oli cameo-rooli viime sunnuntaina Suomenkin TV:ssä esitetyssä Haihurrikaani 4:ssä. Siinä missä Sheen on sanonut suostuvansa vaikka Trumpin varapresidentiksi, Busey on puolestaan todennut Yhdysvaltain tarvitsevan Trumpin kaltaista johtajaa, joka ei jätä kaikkea suuren hallituksen käsiin.

Clintonin kannattajiin on hiljattain ilmaantunut animaatiovahvistus. FOXin virallisella Youtube-tilillä on julkaistu video, jossa Simpsonien Homer ja Marge pohtivat, ketä äänestäisivät. Katseltuaan molempia ehdokkaita TV:stä, Marge kallistuu Clintonin kannalle ja avioliittonsa onnen säilyttämiseksi Homer tekee saman ratkaisun. Myöskään näyttelijä Will Smith ei ole Trumpin puolella.

Smith on tuoreella kommentillaan ilmaissut olevansa samassa leirissä kuin esim. Leonardo DiCaprio, jonka puolestaan on ilmoitettu lounastavan Clintonin kanssa rahankeruutapahtumassa myöhemmin tässä kuussa. Smith purki tunteitaan Suicide Squad -leffan markkinointikiertueella. Näyttelijää harmitti suuresti, että Trump oli julkisesti solvannut erästä naista lihavaksi siaksi ja saanut kansan myös taputtamaan tälle puheelleen.

– Minun isoäitini olisi iskenyt hampaat suustani, jos olisin sanonut naista lihavaksi siaksi. En voi ymmärtää, miten ihmiset voivat vielä taputtaa sellaiselle. Se on täydellistä joukkohulluutta. Jos joku omista pojistani, tulen suorastaan vihaiseksi sitä ajatellessani, jos joku heistä sanoisi niin julkisesti, minä en antaisi sanojan asua enää kattoni alla, Smith totesi ja lisäsi tämän olevan vain yksi monista Trumpin sanomista asioista, jotka kuvaavat Trumpin ikävää luonnetta.

Lähteet: Deadline, Huffington Post, BBC, News.com.au, Newsday

Kuva: Warner Bros.