Hymiöleffan tekijöiden hymy hyydyksissä?

2.6.2016 15:48

Angry Birds -elokuvan taustalla vaikuttava Sony tiedotti suunnittelevansa yli kuukausi sitten emoji-elokuvaa. Erilaisia tunteita kuvastavat kuvasymbolit, joita kutsutaan toisinaan myös hymiöiksi, kuulostavat elokuvan aiheeksi ehkä heppoisilta, mutta Sony on asiastaan varma. Leffan tekemiseen on kuitenkin nyt tullut yllättävä viivästys.

The Emoji Movie ei ehkä valmistukaan vuonna 2017, kuten oli suunniteltu, sillä eräs kyseisiä symboleja kehittäneistä henkilöistä uhkaa Sonya lakituvalla. The Emoji Co:n perustaja Marco Husges on ilmaissut yhtiönsä kehitelleen tuhansia tällaisia kuvasymboleja. Näin ollen heillä on myös tekijänoikeus niihin, eikä Sonylta ilmeisesti ole oltu yritykseen yhteydessä symbolien käyttöoikeudesta ja hinnasta.

– Minua kiinnostaa, miten Sony haluaisi tuottaa tuon nimisen elokuvan ja hoitaa oheistuotemarkkinointia, erityisesti kun meidän brändimme on jo menestyneesti saanut jalansijaa yhteistyökumppanien ja jälleenmyyjäin keskuudessa ympäri maailmaa, Husges toteaa THR:n haastattelussa. Hänen mukaansa Sony ei ole saanut hyväksyntää emoji-tuotemerkkihakemukselleen Yhdysvalloissa – toisin kuin hänen yrityksensä. Sonylle saattaa tuottaa päänvaivaa myös se, että Husges aikoo niin ikään tuottaa jossakin vaiheessa emoji-aiheisen elokuvan.

Lähteet: THR, ScreenRant

Kuva: EmojiOne