Pureva lyhytelokuva kuuman päivän ratoksi

Päivän lämpölukemat alkavat olla ainakin Etelä-Suomessa sillä tasolla, että hiki virtaa ja pää saattaa tuntua ns. pehmoiselta. Kyseiseen olotilaan sopii mitä parhaimmin venäläissyntyisen Grigoriy Dobryginin lyhytelokuva Mind the Gap. Lyhärin monologista vastaa mm. Spider-Man-elokuvista ja kohutusta Kristuksen viimeinen kiusaus -rainasta tuttu Willem Dafoe.

Alkuvuodesta julkaistu Mind the Gap ei nimestään huolimatta muistuta varomaan metrojunan ja laiturin väliin jäävää rakoa, vaan viittaa toisenlaiseen rakoon. Alle kolmiminuuttisessa lyhytelokuvassa hyödynnetään Dafoen persoonallisia kasvoja, joiden takia hänet on useasti palkattu pahisrooleihin. Näyttelijä on kuitenkin tosin mukana myös ensi vuodeksi valmistuvassa Justice League -sarjakuvaleffassa hyvien puolta edustavana hahmona.

Tekstittämätön Mind the Gap -lyhytelokuva ei ole hampaaton, vaan sitä voisi luonnehtia jopa asiaan pureutuvaksi. Kuten Dafoe monologissaan toteaa:

- Pidän hampaanväleistäni. Kuten isäni tapasi sanoa: "Poikani, hampaasi ovat ilmastoidut." Raot ovat avanneet mahdollisuuksia. […] Sanotaan, ettei voi olla koskaan tarpeeksi laiha tai rikas. Minä sanon, ettei rakoja voi olla koskaan tarpeeksi.

Lähteet: Independent, THR

Kuva: Sean Glass

R. Isoviita 01.06.2016 klo 14:03

Kristen Stewart on traagisen kohtalon kokenut Jean Seberg

Näyttelijälegendan elämäkertaleffa sai uuden trailerin.

Marvel-sankari Hawkeyen sarjasta uutta julki

Näyttelijä Jeremy Renner nähdään sittenkin pääroolissa?

Brad Pitt uumoili häipyvänsä kameran edestä, mutta…

Iso periodidraama lautasella.