Keira Knightley tuskin tekee töitä tämän ohjaajan kanssa jatkossa

31.5.2016 14:19

Musiikkidraama Oncen ohjaaja ja käsikirjoittaja John Carney ohjasi Pirates of the Caribbean -elokuvista tuttua Keira Knightleya kolme vuotta sitten julkaistussa Uusia alkuja -draamassa. Vaikka Knightleylla on kaksi Oscar-ehdokkuutta ja esim. ohjaaja Joe Wright on käyttänyt häntä monen elokuvansa pääosassa, Carney ei pidä näyttelijätärtä miellyttävänä työtoverina. Irlantilaissyntyinen ohjaaja suomii englantilaista Knightleya tiukin sanoin.

Uusia alkuja sai sekin Oscar-ehdokkuuden musiikin saralla. Elokuvan tekeminen oli hankalaa, sillä Knightleyn piti näytellä muusikkoa, vaikka tosielämässä hän ei laula tai soita kitaraa, kuten hahmonsa. Carneyta häiritsi se, että Knightley ei antautunut kameran edessä samoin kuin tämän vastanäyttelijänä toiminut Mark Ruffalo.

– [Markin] kanssa on ilo työskennellä, hän on melko teeskentelemätön, eikä yhtään peloissaan paljastaakseen kameralle ja tutkiakseen, millainen yksilö hän on. Luulen, että sitä näyttelijä tarvitseekin; hänen täytyy olla peloton löytämään itsensä kameran käydessä. Keiran juttu on piilottaa itsensä, enkä usko näyttelijän voivan tehdä työtään sillä tavoin, Carney toteaa Independentille antamassaan haastattelussa. Hän huomauttaa, että uudessa Sing Street -elokuvassaan hän saattoi käyttää henkilöitä, joilta tämä onnistui.

Carney ei myöskään pitänyt siitä, että Knightleyn mukana kulki jatkuvasti tämän oma seurue. Kauneustuotteidenkin mainoskasvona toimiva näyttelijätär kuuluu hänen mielestään elokuvatähtien joukkoon, mutta ohjaaja mainitsee arvostavansa enemmän ”aitoja näyttelijöitä” työkumppaneina.

Lähteet: Independent, Telegraph

Kuva: Killfish Productions, 2013