Uusi Halloween kuulostaa astetta lupaavammalta

24.5.2016 14:06

Vaikka kauhuelokuvasarja Halloween lähestyy jo 40 ikävuoden rajapyykkiä, se ei ole päättymässä. Eri elokuvien jatko-osia ja uusia versioita kammoksuvien niskakarvat saattavat tässäkin yhteydessä nousta pystyyn, mutta mahdollisesti turhaan. Veteraaniluokan elokuvantekijä John Carpenter, joka ohjasi ja kirjoitti myös ensimmäisen Halloween-leffan vuonna 1978, on lupautunut mukaan sarjan uuteen elokuvaan.

Tällä erää Carpenterin osana on kuitenkin toimia muualla kuin ohjaajan tai käsikirjoittajan paikalla. Hänet on nimitetty projektin vastaavaksi tuottajaksi. Käytännössä tämä tarkoittaa, että hän on yksi niistä henkilöistä, joilla on silti päävastuu koko elokuvasta. Tai kuten Carpenter itse asian ilmaisee:

– 38 vuotta alkuperäisen Halloweenin jälkeen aion auttaa tekemään sen kymmenennen ja pelottavimman jatko-osan.

Joidenkin lähteiden mukaan myös sävellyksistään tunnettu Carpenter saattaa lisäksi säveltää uuden Halloween-rainan musiikkia. Alkuperäisen Halloween-elokuvan tunnusmusiikki oli niin ikään hänen käsialaansa. Uuden leffan tuotantoportaassa toimivat hänen lisäkseen Jason Blum (Whiplash) ja Malek Akkad, joka on alkuperäisen Halloweenin vastaavan tuottajan poika ja toiminut samoissa tehtävissä myös franchisen aiemmissa elokuvissa.

Lähteet: Bloody Disgusting, Variety, Deadline

Kuva: Compass International Pictures