Uudesta Poliisiopistosta vanhaa realistisempi?

25.4.2016 14:20

Koomikkoduo Key & Peele eli Keegan-Michael Key ja Jordan Peele ovat jo hyvän aikaa suunnitelleet hittikomedia Poliisiopiston uutta tulemista. Kaksikko ei ole ensimmäinen, joka yrittää tehdä lisää jatkoa Poliisiopisto-elokuville, mutta he ovat viimeisimmät virallisesti ko. franchiseen liitetyt henkilöt. Parivaljakon voi uumoilla olevan asiassa mukana tosissaan, sillä heitä työllistänyt Key & Peele -televisiosarja on loppumassa ja heidän uusin elokuvansa Keanu purkissa.

Sketsisarjallaan mainetta niittäneen koomikkoparin Poliisiopisto-elokuvan aikataulu on yhä avoin, mutta he ovat paljastaneet jo jonkin verran siitä. Keegan-Michael Keyn sanojen perusteella alkuperäistä crazykomediahittiä ei toteuteta uudelleen vain modernisoituna.

– Sen pitäisi tuntua vähän kuin [Jake Gyllenhaal -leffa] Poliisit – ja tämä tulee tuntumaan vähän erikoiselta – mutta myös vähän kuin [sotakomedia] M.A.S.H. […] M.A.S.H. on hysteerisen hauska mutta silti [tosissaan sodasta]. Sellaisen suunnan me olemme ottaneet, Key kertoo CinemaBlendille antamassaan haastattelussa.

Vuonna 2012 valmistunut Poliisit kuvaa tosi-tv:stä tutuin keinoin kahta katupartiossa olevaa poliisia. Raakojakin välikohtauksia sisältävä leffa ei voisi kauempana alkuperäisistä Poliisiopistoista olla. Toisaalta, yhdistettynä kenttäsairaalasta kertovan M.A.S.H.-klassikkokomedian satiiriseen tyyliin, resepti saattaisi jopa toimia.

Keyn ja Peelen on toistaiseksi ilmoitettu toimivan vain uuden Poliisiopiston eli Police Academy: Next Generationin tuottajina. Heidän lisäkseen leffan tuottajapuolella häärii alkuperäisissäkin Poliisiopistoissa samassa asemassa ollut Paul Maslansky.

Lähteet: CinemaBlend, THR, IndieWire

Kuva: Peabody Awards