Michael Fassbender kehuu Assassin’s Creediä

9.2.2016 09:06

Näyttelijä Michael Fassbender tähdittää loppuvuodesta ensi-iltansa saavaa ja peliin pohjaavaa Assassin’s Creed -elokuvaa. Vaikka ensi-iltaan on aikaa, mies on jo julkisesti noussut kehumaan tulevaa leffaa. Empire-lehdelle antamassaan haastattelussa Fassbender vertaa aikamatkaa ja seikkailua sisältävää leffaansa peräti Matrixiin.

– Olen aina ajatellut Matrixia, kun olemme lähestyneet tätä [ideaa], Fassbender toteaa. Assassin’s Creedissä ajatuksena on, että tietyn historiaan siirtyneen henkilön kyvyt ja tiedot siirtyvät suoraan hänen jälkipolvessaan olevalle. Päähenkilön kykyihin liittyvän seikan lisäksi Assassin’s Creedissä ei kuitenkaan muilla tavoin olla Matrixin jäljillä. Esimerkiksi uutta Bullet Timen veroista keksintöä lienee turha odotella.

– Emme yritä tehdä tästä liian väkivaltaista hullulla tavalla, vaikka väkivaltaa selvästi onkin mukana. Meidän taistelukohtauksissamme tyylikkäintä on se, että ne on toteutettu oikeasti rakennetuissa lavasteissa ja todellisissa paikoissa, Fassbender hehkuttaa.

Kouriintuntuvien rakennelmien ja esim. aitojen historiallisten rakennusten käyttäminen saattaa olla jopa poikkeuksellista, kun kyseessä on kuitenkin tietokonepeliin pohjautuva elokuva. Toisaalta yhä useampi elokuvantekijä on halunnut viime aikoina olla kuvaamatta elokuviaan vain bluescreenin ja kuviin jälkikäteen lisättävien digitaalisesti animoitujen maisemien avulla. Fassbenderiä viimeksi Shakespeare-tulkinta Macbethissa ohjannut Justin Kurzel näyttää näin ollen liittyvän uuden trendin kannattajiin.

Lähde: Empire

Kuva: Macbeth © 2015 Studiocanal S.A./Channel Four Television Corporation.