Shia LaBeouf jälleen taideprojektissa

11.11.2015 16:28

Näyttelijä Shia LaBeoufin kiistelty maine saa taas uutta ulottuvuutta. Sekä Transformers-megaelokuvista että erikoislaatuisista pienemmän mittakaavan taidetempauksista tunnettu LaBeouf ei tällä kertaa pyytele anteeksi, eikä kulje pussi päässä. Sen sijaan hän tarjoaa kaikille New Yorkiin tai verkkoyhteyden äärelle pääseville mahdollisuuden seurata kanssaan elokuvamaratonia.

LaBeoufin uusin kulttuuriprojekti on toteutettu yhdessä suomalaistaustaisen Nastja Säde Rönkön ja tämän kanssa vuosia taideyhteistyötä tehneen Luke Turnerin kanssa. Performanssiryhmän edellisiin tempauksiin kuuluu maailmalla levinnyt video, jossa Shia LaBeouf piiskaa katsojiin tarmoa Just do it -huudoin. Ryhmän uusimmassa performanssissa LaBeoufin kaikki elokuvat esitetään putkeen ja näyttelijä itse katsoo ne yleisön kanssa New Yorkin Angelika Film Centerissä. Kolmipäiväinen tapahtuma välitetään myös verkkoon – LaBeoufin reaktioita (mutta ei paikalla esitettyjä elokuvia) voi seurata suorana välitetyn videokuvan kautta osoitteesta http://newhive.com/allmymovies

Performanssia seuranneet ovat jo nähneet näyttelijän mm. liikuttuvan ja poistuvan miestenhuoneeseen. Miehen elokuvat oli tarkoitus esittää tapahtumassa kronologisessa järjestyksessä, mutta ohjelmistossa voi esiintyä muutoksia. Jos livekuvaa leffasalista ei suuren verkkoliikenteen takia ole mahdollista saada, LaBeoufin elokuvamaratoniin voi osallistua Angelika Film Centerissä ilmaiseksi (joskaan matkaliput New Yorkiin eivät kuulu tarjoukseen).

Tänään ohjelmistossa (ajat Suomen aikoina) mm. New York, I Love You (klo 17.40), Indiana Jones ja kristallikallon valtakunta (klo 19.20), Transformers (klo 21.20)

Huomenna ohjelmistossa mm. I, Robot (klo 10.45), Tosinuija ja vielä nuijempi – kun Harry tapasi Lloydin (klo 15.50), Tuulen laakson Nausicaä (klo 23.55)

Lähteet: Variety, IndieWire

Kuva: Thore Siebrands